2010-12-02, 19:30
Medlem
spontans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Den som kan bedöma Pat Condell klart negativt, måste vara allvarligt indoktrinerad - en förklaring (i undantagsfall av indoktrineringsskäl en ursäkt)!
Citat:
Vad gäller mig, kan du inte uttala dig om annat än det jag visat på forumet - knappast tillräckligt för en djupare karaktärsanalys.

Jag kan med stor säkerhet säga att du är en hycklare.

Om du skulle ta dig tid att faktiskt kolla upp hur mycket faktafel han har så kanske du skulle inse hur dum du ser ut just nu.
Citera
2010-12-02, 21:28
Medlem
Desert Islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spontan

Jag kan med stor säkerhet säga att du är en hycklare.

Om du skulle ta dig tid att faktiskt kolla upp hur mycket faktafel han har så kanske du skulle inse hur dum du ser ut just nu.
Varför inte dela med dig av dina kunskaper angående faktafelen?

Personligen håller jag med om själva grundlagsändringen, och att det numera är nästan skamfullt att vara svensk.
Att Reepalu i Malmö har lagt en del av skulden på judar för att de inte tar för tydligt avstånd från Israel är också sant.
Eller att journalister gör allt för att intenframställa invandrare i dåligt dager.
155-158 judar och 8 muslimer har fått Nobelpriset så det stämmer också.
Jag tyckte han var åtminståne underhållande.
Citera
2010-12-02, 21:45
Medlem
Nickeps avatar
Ang. Pat Condell:
Citat:
...Om du skulle ta dig tid att faktiskt kolla upp hur mycket faktafel han har så kanske du skulle inse hur dum du ser ut just nu.

Om du du tar chansen, som Desert Island gav dig, att själv ta fram några avgörande, bevisbara fel i någon av Pat Condells 80-tal videor - du har full valfrihet - så kommer du istället att successivt under sökningens gång se hur din avatar alltmer stämmer överens med dig själv.
Citera
2010-12-02, 22:45
Medlem
spontans avatar
Citat:
Om du du tar chansen, som Desert Island gav dig, att själv ta fram några avgörande, bevisbara fel i någon av Pat Condells 80-tal videor - du har full valfrihet

För att nämna en sak så påstår han ju i sin video "No mosque at Ground Zero" att "moskén" var ämnad att öppnas elfte september, vilket ju inte är något annat än en lögn.

Citat:
- så kommer du istället att successivt under sökningens gång se hur din avatar alltmer stämmer överens med dig själv.

Eh? Ett hästskelett iklätt kavaj och topphatt?

Citat:
Så... om Pat Condell vet du inte mycket, annat än att han har diametralt annorlunda åsikter mot dina. Vissa debattörer låter sig nöja med den olikheten i sina domslut - även om sådana personligheter som Pat Condell står på andra sidan!

För det första så har jag ju inte sagt något om mina egna åsikter kontra hans. För det andra så håller jag faktiskt med honom om en hel del saker.

Däremot gillar jag inte faktumet att han måste ljuga och förvrida för att få ut det.
Senast redigerad av spontan 2010-12-02 kl. 22:49.
Citera
2010-12-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desert Island
Varför inte dela med dig av dina kunskaper angående faktafelen?

Personligen håller jag med om själva grundlagsändringen, och att det numera är nästan skamfullt att vara svensk.
Att Reepalu i Malmö har lagt en del av skulden på judar för att de inte tar för tydligt avstånd från Israel är också sant.
Eller att journalister gör allt för att intenframställa invandrare i dåligt dager.
155-158 judar och 8 muslimer har fått Nobelpriset så det stämmer också.
Jag tyckte han var åtminståne underhållande.

Orkar inte kolla på apan igen. Men ur minnet så var det ju uppenbarligen inkorrekt att påstå att det står i Koranen att man ska hata judar och att Sverige skulle ha flest våldtäkter i Europa.

Vad är det för grundlagsändring du pratar om?
Citera
2010-12-02, 23:12
Medlem
spontans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evokee

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/lagandring-forsvarar-eu-uttrade_5699169.svd

Denna.
Citera
2010-12-02, 23:21
Medlem
HoccultAs avatar
Citat:
Orkar inte kolla på apan igen. Men ur minnet så var det ju uppenbarligen inkorrekt att påstå att det står i Koranen att man ska hata judar och att Sverige skulle ha flest våldtäkter i Europa.

Om du klickar på pilen i beskrivningen om videon så ser du att han har länkar och källor till alla sina påståenden.
Citera
2010-12-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoccultA
Om du klickar på pilen i beskrivningen om videon så ser du att han har länkar och källor till alla sina påståenden.

En uppsjö länkar till en massa pissidor. Orka. Om du kan belägga dem två påståenden jag påpeka var felaktiga så kan du göra det här.
Citera
2010-12-02, 23:35
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Vart i Koranen står det förresten att man ska hata judar?

Det finns massor med judehat i Koranen. Läs mer om det här: http://www.jihadwatch.org/2009/05/why-do-jihadists-love-attacking-jews.html
Citera
2010-12-02, 23:37
Medlem
HoccultAs avatar
Citat:
För att nämna en sak så påstår han ju i sin video "No mosque at Ground Zero" att "moskén" var ämnad att öppnas elfte september, vilket ju inte är något annat än en lögn.

Däremot gillar jag inte faktumet att han måste ljuga och förvrida för att få ut det.

Citat:
Let us remember that the project organizers themselves created this controversy by announcing that the groundbreaking would take place on the ten-year anniversary of the attack, and that the exact site was selected because of its proximity to Ground Zero
Given that fact, the current media meme that this is not a “Ground Zero mosque” is dishonest spin.

http://pajamasmedia.com/blog/from-an-actual-moderate-muslim-a-memo-to-the-msm-on-imam-rauf/

Kan du nämna fler lögner från Pat Condell?
Citera
2010-12-02, 23:39
Medlem
HoccultAs avatar
Citat:
En uppsjö länkar till en massa pissidor. Orka. Om du kan belägga dem två påståenden jag påpeka var felaktiga så kan du göra det här.

Oftast funkar det ju så att den som kommer med ett påstående ska komma med källa.
Så funkar det i alla fall på Flashback.

EDIT: Här hittade jag snabbt en länk till en sida som motbevisar dig:
Sweden tops European rape league:
http://www.thelocal.se/19102/20090427/
Senast redigerad av HoccultA 2010-12-02 kl. 23:44.
Citera
2010-12-02, 23:43
Medlem
spontans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoccultA
http://pajamasmedia.com/blog/from-an-actual-moderate-muslim-a-memo-to-the-msm-on-imam-rauf/

Kan du nämna fler lögner från Pat Condell?

Hittar inga källor.

Finns inget som tyder på att det där är mer sant än det Pat säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in