• 1
  • 2
2010-12-03, 18:50
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollstollen
Så? Är det någon skillnad på fb-postare och fb-läsare?
Och är det någon som känner igen sig i det jag nämner, angående att man har stenkoll på flashback och allt som skrivs, trots att man har väldigt få posts/inlägg.
Visst är det en skillnad mellan användare. Men om det nu skulle vara någon väsentlig skillnad mellan dessa är jag osäker på.

Exempelvis brukar jag endast posta (eller ptja, 95-99% av mina inlägg) i spelforumet eftersom det är mitt stora intresse i livet. Däremot är 90% av tiden jag spenderar på Flashback i helt andra delforum där jag knappt yttrar mig det minsta. I regel spenderar jag mellan 8-10 timmar på Flashback & det blir en hel del läsning. Är osäker på i vilken kategori jag hamnar i, den som postar mycket (spelforumet) eller den som läser mycket (övriga Flashback).

Edit; Vet inte riktigt vad jag tänkte på, men användare som postar korta kommentarer i varje delforum (alltså i ämnen som ligger i Heta Ämnen-listan) ser jag inte som riktiga flashbackare, så där är det nog en större skillnad på användare.
Citera
2010-12-03, 21:24
Medlem
Jag postade satan förut men har lugnat ner mig en del de senaste månaderna då jag märkt att många av mina inlägg mest var "fillers". Tycker det är riktigt nice att bara flumma runt och läsa i alla möjliga forum och postar bara i de trådar som tilltalar mig numera.
Citera
2010-12-03, 21:34
Medlem
Glad...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Jag postade satan förut men har lugnat ner mig en del de senaste månaderna då jag märkt att många av mina inlägg mest var "fillers". Tycker det är riktigt nice att bara flumma runt och läsa i alla möjliga forum och postar bara i de trådar som tilltalar mig numera.
Trevligt med sådan självinsikt

Jag får också såna uppenbarelser ibland. Emellanåt.
Citera
2010-12-04, 04:56
Medlem
För många är skrivandet en bedrift för att återkomma till sidan. Man vill helt enkelt se vad andra har givit för respons till sina inlägg, och börja dagen med att gå in på "mina citerade inlägg" är nog inte helt ovanligt. Att få kommentarer som "jag håller fullständigt med" eller bara "+1" är tillräckligt givande för att det skall klia i fingrarna hos folk när man känner att man har något bra att säga.

I ett stort forum som detta blir ju inte alla inlägg uppmärksammade heller, och jag har själv märkt att perioder där ingen svarar på mina inlägg blir lite tråkigare och man loggar in mer sällan.

Själv älskar jag att diskutera och tycker det är både kul och spännande, i synnerhet när man hamnar i en diskussion där man ger varandra mer och mer idéer och utvecklas under diskussionen. Att sitta och titta på är enerverande. Detta märker man tydligt om man googlar och stöter på ett forum. Man vill ju inte sitta och registrera sig på varenda skitsajt, utan tänk vad underbart med ett universiellt konto att använda när man vill flika in en småsak.

Nej, er läsare kommer jag aldrig förstå mig på.
Citera
2010-12-04, 08:29
Medlem
GSE_s avatar
Äsch, FB är mycket som 4chan och andra "stora" sidor. Det finns mycket retards och idioter men utan dom hade det vart förbannat tråkigt. Man vill inte ha bara moralkärringar, eller bara dödknarkarnazisterna. Man vill ha alla i en stor pott, det är det som FB och dylika ställen så jävla bra.

Själv skriver jag väl 50% seriösa inlägg och 50% lite mindre seriösa, även omdet inte är typ "TAR HON DEN I TVÅAN?! "
Citera
2010-12-04, 10:16
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Äsch, FB är mycket som 4chan och andra "stora" sidor. Det finns mycket retards och idioter men utan dom hade det vart förbannat tråkigt. Man vill inte ha bara moralkärringar, eller bara dödknarkarnazisterna. Man vill ha alla i en stor pott, det är det som FB och dylika ställen så jävla bra.

Själv skriver jag väl 50% seriösa inlägg och 50% lite mindre seriösa, även omdet inte är typ "TAR HON DEN I TVÅAN?! "

50-50 är väl att ta i

Lite crap skriver väl alla, men uppskattar själv inlägg som har något att tillföra samtidigt som de är humoristiska. Finns vissa användare som har en jävla talang för det där. Dessa är man avis på.

Ett ex är isch, en moderator som kan få sakfrågor att ibland bli jävligt komiska. Det är skicklighet det. En annan är Vrangel, vars åsikter jag inte delar i mångt och mycket, men hans inlägg är sjukt roliga.
Citera
2010-12-05, 01:26
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
50-50 är väl att ta i

Lite crap skriver väl alla, men uppskattar själv inlägg som har något att tillföra samtidigt som de är humoristiska. Finns vissa användare som har en jävla talang för det där. Dessa är man avis på.

Ett ex är isch, en moderator som kan få sakfrågor att ibland bli jävligt komiska. Det är skicklighet det. En annan är Vrangel, vars åsikter jag inte delar i mångt och mycket, men hans inlägg är sjukt roliga.

Ja med mindre seriösa menar jag då halvroliga(i min mening) inlägg. Seriösa inlägg är ju dom lite längre mer "diskuterande" inläggen så att säga.
Citera
2010-12-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
För många är skrivandet en bedrift för att återkomma till sidan. Man vill helt enkelt se vad andra har givit för respons till sina inlägg, och börja dagen med att gå in på "mina citerade inlägg" är nog inte helt ovanligt. Att få kommentarer som "jag håller fullständigt med" eller bara "+1" är tillräckligt givande för att det skall klia i fingrarna hos folk när man känner att man har något bra att säga.

I ett stort forum som detta blir ju inte alla inlägg uppmärksammade heller, och jag har själv märkt att perioder där ingen svarar på mina inlägg blir lite tråkigare och man loggar in mer sällan.

Själv älskar jag att diskutera och tycker det är både kul och spännande, i synnerhet när man hamnar i en diskussion där man ger varandra mer och mer idéer och utvecklas under diskussionen. Att sitta och titta på är enerverande. Detta märker man tydligt om man googlar och stöter på ett forum. Man vill ju inte sitta och registrera sig på varenda skitsajt, utan tänk vad underbart med ett universiellt konto att använda när man vill flika in en småsak.

Nej, er läsare kommer jag aldrig förstå mig på.

Håller med dig delvis. Visst vill man att andra ska uppskatta sina inlägg man gör och tycka det man skriver är vettigt. Jag tillhör själv skaran av läsare. Skriver inte så mycket. Särskilt inte på detta forum. Dock så är det många gånger som jag har velat skriva i en tråd men är för sent ute. Det händer ofta att man hittar en tråd med ett ämne som intresserar en och man vill göra ett inlägg, men det man tänkte skriva har redan vart uppe 7 ggr. Det beror självfallet på att jag inte är så aktiv och kommer in i trådar för sent för att göra ett inlägg.

Men jag trivs rätt bra med att glida runt och läsa istället. Finns så otroligt mycket kunskap här (otroligt mycket mer skit också för den delen) som man vill ta del av!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in