För många är skrivandet en bedrift för att återkomma till sidan. Man vill helt enkelt se vad andra har givit för respons till sina inlägg, och börja dagen med att gå in på "mina citerade inlägg" är nog inte helt ovanligt. Att få kommentarer som "jag håller fullständigt med" eller bara "+1" är tillräckligt givande för att det skall klia i fingrarna hos folk när man känner att man har något bra att säga.
I ett stort forum som detta blir ju inte alla inlägg uppmärksammade heller, och jag har själv märkt att perioder där ingen svarar på mina inlägg blir lite tråkigare och man loggar in mer sällan.
Själv älskar jag att diskutera och tycker det är både kul och spännande, i synnerhet när man hamnar i en diskussion där man ger varandra mer och mer idéer och utvecklas under diskussionen. Att sitta och titta på är enerverande. Detta märker man tydligt om man googlar och stöter på ett forum. Man vill ju inte sitta och registrera sig på varenda skitsajt, utan tänk vad underbart med ett universiellt konto att använda när man vill flika in en småsak.
Nej, er läsare kommer jag aldrig förstå mig på.