2010-12-01, 18:05
Medlem
Jag får ett felmeddelande när jag försöker sätta datorn (Acer Aspire One).
Det står:

"Datorn kan inte försättas i vänteläge på grund av att Microsoft Office-dokument eller Microsoft-Office-programkomponenter används via nätverket. Du måste stänga dokumenten som är öppna eller avsluta programmen innan du kan försätta datorn vänteläge."

Om jag nu vill ha dokumentet öppet eller glömmer stänga det när jag stänger locket på datorn?
Finns det någon inställning någonstans så det funkar?

Det är Office 2007 som det handlar om.

bild på felmeddelandet:
http://img809.imageshack.us/img809/7095/sleeperror.jpg
Citera
2010-12-10, 11:23
Medlem
Ingen?
Citera
2010-12-10, 14:44
Medlem
Jimpozzs avatar
Det är väl bara att spara och stänga ner dokumentet innan du sätter datorn i vänteläge, eller?
Citera
2011-02-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpozz
Det är väl bara att spara och stänga ner dokumentet innan du sätter datorn i vänteläge, eller?

Om jag vill ha dokumentet öppet medan jag går och köper kaffe och stänger locket en halvtimme?
Meningen är väl ändå att man ska kunna stänga ner datorn för att senare fortsätta där man var. Inte behöva stänga ner och sedan öppna alla dokument man jobbar med.
Citera
2011-02-08, 11:25
Medlem
bugulus avatar
Nätverkskortet används hela tiden, du måste själv klicka ur checkboxen så att även nätverkskortet kan gå i viloläge.

Jag sitter på engelsk Win 7 just nu men detta kan nog hjälpa.

Control Panel > View Network status and tasks > Change adapter settings (Till vänster). Högerklicka på din aktiverade nätverkskort, förmodligen sitter du på en lokal och inte trådlöst. Gå in på properties/egenskaper. Klicka på knappen Konfigurera/Configure. Gå in på fliken "Power Management / Energyhantering". Bocka i "Allow this computer to turn off this device to save power / Tillåt datorn att stänga av denna enhet för att spara ström.
Citera
2011-07-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Nätverkskortet används hela tiden, du måste själv klicka ur checkboxen så att även nätverkskortet kan gå i viloläge.

Jag sitter på engelsk Win 7 just nu men detta kan nog hjälpa.

Control Panel > View Network status and tasks > Change adapter settings (Till vänster). Högerklicka på din aktiverade nätverkskort, förmodligen sitter du på en lokal och inte trådlöst. Gå in på properties/egenskaper. Klicka på knappen Konfigurera/Configure. Gå in på fliken "Power Management / Energyhantering". Bocka i "Allow this computer to turn off this device to save power / Tillåt datorn att stänga av denna enhet för att spara ström.

Om jag sitter på XP och trådlöst då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in