2010-12-01, 17:22
Medlem
waaaafts avatar
Har ni några roliga men lite elaka skämt som ni hört eller dragit för en lärling eller praktikant ?

Hörde en rolig häromdagen då det är en tjej som springer runt och jobbar för kontoret på bygget, jag vet itne riktigt vad hon gör för nånting men hon yrar omkring där iallafall. SÅ en äldre gubbe bad henne hämta en lem eller låna en utav Pelle, haha så hon går till Pelle och frågar om hon kan få en lem eller om han kunde låna henne sin egen. Svaret blev nått liknande: Njae min lem behåller jag nog för mig själv och frugan skulle garanterat bli skogstokig varpå hon rodnar som fan haha.

Sen klassikern är väl " hörru Petter springer du och hämtar synvinkeln"

Det är bara att dela med er tycker detta är jävligt roligt Är själv lärling men aldrig åkt dit på nått spratt.
Citera
2010-12-01, 17:28
Medlem
VVeeDs avatar
En idiot skrek från ett hus till en kärring med sin hund "ta din jävla fittslickare och dra här ifrån"

Kärringen böjde sig ner till hunden och sa "hörde du vad han kallade dig, fin snickare".
Citera
2010-12-01, 17:48
Medlem
connyjonnyronnyochsonnys avatar
Jobbar som kock och vi skickar elever på alla möjliga roliga uppdrag. Klassikern är väl att skicka iväg honom till någon grannkrog för att hämta "engelsk buljong", varpå han lydigt får stå och titta på när kocken häller upp vatten ur kran i en hink och skickar tillbaka honom där han kom ifrån. Ännu mer festligt om man uppmanar honom att på vägen tillbaka hämta spisförlängare eller ögonmåttet eller liknade till ytterligare en grannkrog. Fan man står och klagar på att man har så lite tid hela dagarna...
Citera
2010-12-01, 17:59
Medlem
waaaafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av connyjonnyronnyochsonny
Jobbar som kock och vi skickar elever på alla möjliga roliga uppdrag. Klassikern är väl att skicka iväg honom till någon grannkrog för att hämta "engelsk buljong", varpå han lydigt får stå och titta på när kocken häller upp vatten ur kran i en hink och skickar tillbaka honom där han kom ifrån. Ännu mer festligt om man uppmanar honom att på vägen tillbaka hämta spisförlängare eller ögonmåttet eller liknade till ytterligare en grannkrog. Fan man står och klagar på att man har så lite tid hela dagarna...

haha ganska roligt En fråga bara vart har ni fått "engelsk buljong "ifrån ?
Citera
2010-12-01, 18:04
Medlem
Finns en del roliga man kan dra som bilmekaniker också när man ha en praktikant eller nått tex.
Har du kollar blinkers oljan?
Kolla om det är sommarluft i däcken.
Hämta en skruvmejsel för vänsterhänta.
Måste vara kolvuppstötarfjädrarna som är kassa.
osv osv
Citera
2010-12-01, 18:12
Medlem
connyjonnyronnyochsonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waaaaft
haha ganska roligt En fråga bara vart har ni fått "engelsk buljong "ifrån ?
Det har nog funnits i hundra år. Antar att det har att göra med att engelsmän har en för jävla tråkig husmanskost och det är först på senare år som de har blivit riktigt vassa på att laga mat!
Citera
2010-12-01, 19:18
Medlem
Vet inte om detta är om hantverkare, men nästan:

På en kommunal byggplats hörs ett jättevrål av smärta. Det visar sig att gamle Knut har fått 5 tums spik genom foten.
- men dra ur den, säger kamraterna
- är ni skogstokiga, snäser Knut, dra ur en spik under kafferasten ?
Citera
2010-12-13, 17:07
Medlem
locomotions avatar
-Kan du gå och hämta en synvinkel och ett ögonmått?
Citera
2010-12-20, 13:22
Medlem
det helt klart bästa numret till en snickare:

"trä trä furu furu en en" (334411)
Citera
2010-12-20, 13:32
Medlem
Sillstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hummerklo
det helt klart bästa numret till en snickare:

"trä trä furu furu en en" (334411)

HJAHAH fyfaaaan va dålig
Citera
2010-12-20, 14:58
Medlem
Combots avatar
Person1: "Varför har du huvudet i ett skruvstäd?"
Hantverkaren: "För att jag har lurat så jävla många trevliga människor på en massa
pengar på dåligt utförda jobb"
Citera
2010-12-22, 00:05
Medlem
Combots avatar
Kom igen nu, mitt skämt var väl lite kul i alla fall?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in