2010-12-01, 15:27
Medlem
Hej! Jag har precis köpt en HP Pavilion dv6-3011so och fick höra att jag skulle skapa återställningsskivor så fort jag installerat Windows. Sagt och gjort startade jag upp Recovery Manager och satte igång. Jag läste i manualen som kom med datorn att man kan avsluta skapandet av återställningsskivor innan processen är över, och att nästa gång man startar Recovery Manager ska man då bli tillsagd att fortsätta skapandet av skivor.

Eftersom det började bli sent och jag märkte att det verkade ta sin tid bestämde jag mig för att fortsätta dagen därpå (i dag). Jag hade precis gjort klart skiva 2 av 6. I dag när jag startade datorn och öppnade Recovery Manager hände ingenting. Datorn sa inte till mig att fortsätta med det jag påbörjat.

Vad ska jag göra? Ska jag trycka på "recovery media creation" igen? Det känns som att datorn bara kommer att börja beräkna hur många skivor som går åt, igen. Eller börjar den beräkna detta utifrån min avbrutna process i går? Det vill säga: kommer den att säga att det går åt 4 skivor (eftersom jag hade gjort 2 av 6)? Jag vågar inte trycka på "recovery media creation", efetrsom jag inte vill förstöra något som inte går att göra igen senare. Om ni förstår. Hoppas att någon förstår vad jag menar, haha.

Tacksam för hjälp!
Citera
2010-12-01, 15:35
Medlem
hasenfrasens avatar
Det är inte speciellt viktigt med recovery skivor då din dator är en fabriksdator med SLP, SLIC 2.0 eller SLIC 2.1 (beroende på fabriksinstallerat operativ) i BIOS vilket betyder att du kan använda vilken version som helst (välj en lämplig retail/oem från närmaste torrent-sajt) och ändå blir din dator 100 äkta enligt Microsoft WGA/WAT med väldigt enkla åtgärder, dvs installera OEM-nyckel och OEM-certifikat (det tar under minuten att utföra).

Maskinspecifika drivare finns på din datortillverkares supportsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in