Japp, jag försöker ladda upp en shell på en hemsida så jag kan få ut databasen men det går inte så bra att lägga upp den via image uploadern på sidan så jag gav upp nu.
Jag läser in introduktionskurs till PHP just nu, så är rätt intresserad av ämnet, hoppas det är OK om jag lånar tråden lite!
Är shell en bit PHPkod som hjälper dig att komma åt andra delar av sidan?
Känns konstigt att man sätter en maxlimit, men ingen filtypsgräns, men vem vet. Kan du inte ladda upp kod i PHP som laddar ner ditt shell åt dig? Då borde man komma runt gränsen.
Jag läser in introduktionskurs till PHP just nu, så är rätt intresserad av ämnet, hoppas det är OK om jag lånar tråden lite!
Är shell en bit PHPkod som hjälper dig att komma åt andra delar av sidan?
Känns konstigt att man sätter en maxlimit, men ingen filtypsgräns, men vem vet. Kan du inte ladda upp kod i PHP som laddar ner ditt shell åt dig? Då borde man komma runt gränsen.
Jo men det måste vara en bildfil, och när man gör om en php till jpg gif eller whatever på den sidan så kommer man ändå inte in tyvärr..
Förstår inte riktigt problemet, har du ens hittat en sårbarhet? Alltså att du kan ladda upp filer utav MIME-typen php?
Har hittat ett ställe där jag kan lägga upp bilder som hamnar under en admin del på sidan, men där går det inte lägga in något så kanske inte finns någonm sårbarhet för allt man lägger in blir bara en tom bild.
Har hittat ett ställe där jag kan lägga upp bilder som hamnar under en admin del på sidan, men där går det inte lägga in något så kanske inte finns någonm sårbarhet för allt man lägger in blir bara en tom bild.
Gissar på att alla filer som laddas upp döps om till fil.php --> fil.jpg
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!