2010-12-01, 13:05
Medlem
Jag är ägare av en bil av denna typen, men jag stötte på ett problem med den i helgen. Jag skulle köra ut ifrån en korsning då bilen plötsligt dog, min första tanke var att ja fick "Kärring stopp" sedan tänkte jag inte mer på de och startade om bilen. Då de plötsligt ände likadant igen på raksträcka... sedan höll det på så här några gånger tills jag beslutade mig för att ställa bilen och gå hem. Dagen efter när jag kom tillbaka för att starta den igen, så startade den inte alls. Slutade med att jag fick bogsera den till verkstaden.

Vad kan detta bero på? Kan de ha att göra med att de är kallt ute eller vad ligger bakom?

tacksam för snabbt svar.
Citera
2010-12-01, 13:22
Medlem
dronezones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Jag är ägare av en bil av denna typen, men jag stötte på ett problem med den i helgen. Jag skulle köra ut ifrån en korsning då bilen plötsligt dog, min första tanke var att ja fick "Kärring stopp" sedan tänkte jag inte mer på de och startade om bilen. Då de plötsligt ände likadant igen på raksträcka... sedan höll det på så här några gånger tills jag beslutade mig för att ställa bilen och gå hem. Dagen efter när jag kom tillbaka för att starta den igen, så startade den inte alls. Slutade med att jag fick bogsera den till verkstaden.

Vad kan detta bero på? Kan de ha att göra med att de är kallt ute eller vad ligger bakom?

tacksam för snabbt svar.
Kan vara en massa saker egentligen.
Trasigt fördelarlock, isproppar, trasig bränslepump mm,
Citera
2010-12-01, 13:28
Medlem
okok Ja första tanken var att den inte fick bensin. De ska bli spännande att höra dommen ifrån verkstaden snart :P
Citera
2010-12-01, 13:31
Medlem
dronezones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
okok Ja första tanken var att den inte fick bensin. De ska bli spännande att höra dommen ifrån verkstaden snart :P
Ja berätta gärna hur det gick och vad kalaset kostade
Citera
2010-12-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronezone
Ja berätta gärna hur det gick och vad kalaset kostade

De ska ja göra haha är sjukt nervös för vad de kan gå på. De är de som är så jobbigt att man aldrig vet vad de kan komma att kosta :P Men dem segar på verkstaden, de hade tydligen mycke att göra nu. Men återkommer så snart ja vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in