Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-07-15, 15:23
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBoyD
Fan, jag tycker vi människor ska vara starka nog å klara å sluta me skiten...jag har rökt i typ 5 år (bara iof) å håller på å slutar nu oxå, man måste ha någon riktigt bra motivation! Tänk på alla 2000 kemiska å skadliga ämnen (varav 50 är cancerframkallande) som finns i skiten! Vill du bli ett äckligt kolli som låter som gamla järnkedjor när du andas när du blir 50?

Majjan har faktiskt hjälpt mig å dra ner på tobaken, för jag tycker vanliga cigg e fan så mycket äckligare nu! Å så mår jag kass av vanliga cigg ibland(?), vet inte riktigt vad d beror på iof...

Men man mår jävligt bra å känner sig fan mycke fräschare när man slutar röka! Men som sagt; hitta en schysst motivation! Hälsan, utseendet, kondisen eller att man inte vill stödja den skiten helt enkelt...osv...

Min största motivation e att jag vet hur stolt å glad min tjej kommer bli om jag klarar av å bli av me skiten! Haha!

Heh. Jag tänker på alla de där sakerna det är därför jag vill sluta men när det känns som att man ska dö vilken sekund som helst och hjärnspökena och de negativa spiralerna börjar så kan man inte direkt tänka mer än fem sekunder framåt i tiden. Hur jag ser ut när jag blir gammal eller hur min kropp reagerar på det är sekundärt.

Lycka till själv dock!
Citera
2004-07-15, 15:24
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ok, då är det nog klokast att skippa haschet... Men jag rekommenderar fortfarande att du försöker sluta i en annan miljö en den du är van vid... Åk bort från dina polare som röker och var med icke-rökare eller andra som också försöker sluta... Sen rekommenderar jag absolut att du slutar cold turkey, abstinensen blir visserligen lite värre men det psykiska suget är lättare att klara av...

Får försöka och se om det fungerar den här gången om inget annat dyker upp som verkar bättre. Tack.
Citera
2004-07-15, 17:06
Moderator
Ruskigbusss avatar
Som jag skrivit i en annan tråd - så är den inhalatorsaken som ser ut som ett cigmunstycke inte mycket att ha.

Smakar illa och dämpar inte röksuget speciellt mycket.

Visst får man väl i sig nikotin - men suget att röka är ju mer än bara nikotin.

Det är en smakupplevelse och även oral stimulans av både cigaretten i munnen samt röken som dras in och andas ut. Plus pysslet med fingrarna.

Det är svårt att ersätta allt detta med något substitut.

Nu har jag inte försökt sluta på allvar själv, men några tips som jag har hört är:
- tuggummin - nikotin eller vanliga - ger sysselsättning till munnen
- morot eller frukt - samma sak
- godis - ger en annan sorts belöning - nackdel: man går upp i vikt

Det finns ju många tips i tråden om att sluta röka:
http://217.75.104.59/scandinavia/showthread.php?t=118571
Citera
2004-07-15, 17:23
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nu har jag inte försökt sluta på allvar själv, men några tips som jag har hört är:
- tuggummin - nikotin eller vanliga - ger sysselsättning till munnen
- morot eller frukt - samma sak
- godis - ger en annan sorts belöning - nackdel: man går upp i vikt

Slickepinnar är också bra!
Citera
2004-07-15, 17:24
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Slickepinnar är också bra!

Vilken sorts