Citat:
Ursprungligen postat av 3years
Okej, det är så att jag knäcker mina leder väldigt många gånger dagligen. Så fort jag får chansen, tänker inte ens på det.
Jag kan knäcka min tumme 2 gånger och resterande fingrar på händerna 3 gånger.
Jag kan knäcka stortån 2 gånger och resterande tår 2 gånger. Samt att jag kan knäcka nacke och även 3 leder i hälen.
När jag väl knäckt en led så blir det ju cooldown så jag måste vänta men den är fan inte lång.. Känns som den blir kortare och kortare för varje gång samt att fingrarna måste jag vänta typ 20 sekunder på för att jag ska knäcka det igen. Jag vet att det inte är farligt att knäcka lederna sålänge det gör ont och det gör det inte men jag är seriöst beroende av detta fenomen. Jag tror även att jag knäcker mina leder i sömnen (påstår min flickvän iallafall..) och jag vänder mig nu till er på flashback, har ni haft samma problem? Hur gjorde ni? Vad skulle ni göra om ni hade problemet?
Känner igen mig väldigt mycket, jag höll på som du för många år sedan. Jag slutade för att jag tyckte/tycker att det var/är ett störande beteende när jag själv höll på men även hos andra. Det enda jag inte kan sluta med är mina armbågar, där så blir det så vare sig jag vill eller inte.
Det enda rådet jag kan ge för att sluta är att tänka sig för varje gång man "knäcker sig" i början är det jättesvårt, man går ju på någon slags autopilot. Men efter ett tag så minskade mina knäckningar och det började ibland göra ont eller åtminstonde vara obehagligt att göra det och då är det lättare att lägga av. Är drygt 10 år sen jag knäckte mina fingrar och tår.
Eftersom du upplever det som ett problem så tycker jag att du ska försöka sluta, tyvärr kan jag inte ge bättre tips än jag gjort.
Lycka till att bli en knäck-fri människa!