2010-11-30, 12:21
Medlem
krillebois avatar
Hej alla!

Jag avinstallerade mitt vista på min hp 6510b och la in ett xp professional, nu behöver jag hjälp med alla drivrutiner, alltså mitt internet fungerar inte på långa vägar, det står att jag har en 1439 adapter som nätverkskort men det borde vara en till där då det finns ett trådlöst med, sedan fungerar inte ljudet, och det finns ett tiotal gula utropstecken i enhetshanteraren. Hp har ju en sida där man kan ta ner olika drivrutiner, men det är ju bara typ wireless assistant och någon ethernet drivrutin. jag har tankat ner alla dem men de funkar ändå inte. Jag undrar hur jag kommer åt den stora drivisen för t.ex wireless kort, ljudkort. Mina quicklaunch buttons funkar inte heller fast jag laddat ner drivisen!

Tack !
Citera
2010-11-30, 12:27
Medlem
sommarlovs avatar
Du ska ange exakt vilken maskin du har, vad heter det på hp?
Service tag?

Det är en plågsam process.
Du får hem en del drivisar med Windows Update, Anpassad.

Dessa gång är man glad över Ubuntu/Linux, allt finns redan där...
Citera
2010-11-30, 12:31
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du ska ange exakt vilken maskin du har, vad heter det på hp?
Service tag?

Det är en plågsam process.
Du får hem en del drivisar med Windows Update, Anpassad.

Dessa gång är man glad över Ubuntu/Linux, allt finns redan där...

vart ska jag ange det? det står välange modell, skulle du kunna länka sidan där service tagen ska anges?
Citera
2010-11-30, 12:32
Medlem
Defunctuss avatar
Jag ska inte skrika varg nu men.... Jag hade samma problem med min gamla hp dv661eo, det finns helt enkelt inte drivisar till Xp. Jag kontakta tillåmed livesupport och fick svaret att dom inte stöds i XP.
Citera
2010-11-30, 12:34
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defunctus
Jag ska inte skrika varg nu men.... Jag hade samma problem med min gamla hp dv661eo, det finns helt enkelt inte drivisar till Xp. Jag kontakta tillåmed livesupport och fick svaret att dom inte stöds i XP.

är det så illa? hur gör jag då? windows 7 kanske? jag som ville ha ett smooth OS
Citera
2010-11-30, 12:36
Medlem
Defunctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krilleboi
är det så illa? hur gör jag då? windows 7 kanske? jag som ville ha ett smooth OS

W7 är riktigt smoooth så jag rekomenderar det, kolla utifall det finns drivisar till din dator innan installation, tittade lite snappt och det finns massor med drives till w7 så kör på det.
Citera
2010-11-30, 12:41
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defunctus
W7 är riktigt smoooth så jag rekomenderar det, kolla utifall det finns drivisar till din dator innan installation, tittade lite snappt och det finns massor med drives till w7 så kör på det.

okej, men hur rekommenderar du att jag gör? jag "fixar" w7 , tar bort xp, installerar w7. Sen drivisar en efter en? Ska jag ta alla jag hittar då? har aldrig gjort det innan så vet inte riktigt!
Citera
2010-11-30, 12:47
Medlem
DollarMakers avatar
börja med att hämta service pack 3 om du inte redan har det..sen är det lättare att hämta alla drivrutiner till xp...
Citera
2010-11-30, 12:49
Medlem
Defunctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krilleboi
okej, men hur rekommenderar du att jag gör? jag "fixar" w7 , tar bort xp, installerar w7. Sen drivisar en efter en? Ska jag ta alla jag hittar då? har aldrig gjort det innan så vet inte riktigt!

Dra hem en kopia av w7 sedan ladda hem dom drivisar du anser är viktigast, grafik, wlan, ljud, knappar, etc. Därefter bränner du w7 och stoppar in drivisarna på en usb sticka.

Installera
Citera
2010-11-30, 17:10
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
börja med att hämta service pack 3 om du inte redan har det..sen är det lättare att hämta alla drivrutiner till xp...

jag har redan sp 3, jag håller på med att ta tanka w7 nu är trött på att inget fungerar, kan inte så mycke och kan inte vänta mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in