2010-11-30, 12:04
Medlem
Kurirs avatar
Det är så att jag har några simpla bokstäver tatuerade, som jag vill tatuera över med ett motiv.
Motivet har en grön bakgrund med ett svart mönster på. Då undrar jag, är det möjligt att låt oss säga gör en grön cirkel som täcker mina gamla svarta bokstäver, fylla den grön, och sedan på det måla det svarta mönstret?

Sammanfattatningsvis: Är det möjligt att tatuera grönt ÖVER svart och sen svart igen?

Kan tillägga att det gröna är mörkgrönt.

Förlåt om det är rörigt, men hoppas ni förstår tack
Citera
2010-11-30, 12:12
Medlem
crunkhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurir
Det är så att jag har några simpla bokstäver tatuerade, som jag vill tatuera över med ett motiv.
Motivet har en grön bakgrund med ett svart mönster på. Då undrar jag, är det möjligt att låt oss säga gör en grön cirkel som täcker mina gamla svarta bokstäver, fylla den grön, och sedan på det måla det svarta mönstret?

Sammanfattatningsvis: Är det möjligt att tatuera grönt ÖVER svart och sen svart igen?

Jag är inget proffs eller liknande, men av vad jag har hört så är det uteslutande svart. Alltså bara svart som kan täcka svart. För din skull hoppas jag att jag har hört fel
Citera
2010-11-30, 12:12
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:

Hur stark färg är det kvar i de gamla bokstäverna?
Är de blekta är det absolut inget problem, jag tror iofs inte det blir några problem oavsett!
Och ja, du kan sen gadda med valfri färg över det gröna
Citera
2010-11-30, 12:19
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crunkhorse
Jag är inget proffs eller liknande, men av vad jag har hört så är det uteslutande svart. Alltså bara svart som kan täcka svart. För din skull hoppas jag att jag har hört fel

Det är väl delvis sant, men är den mörkgröna tillräckligt mörk kontra att den svarta är lite blekt så kommer det bara att synas om du tittar med lupp typ!
Citera
2010-11-30, 12:38
Medlem
Kurirs avatar
Ok, det olyckliga är att det svarta inte är blekt. Hur lång tid tar det innan det blir det?
Citera
2010-11-30, 12:40
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ok, det olyckliga är att det svarta inte är blekt. Hur lång tid tar det innan det blir det?

Det kan ju ta evighetersevigheter om den är välgjord, men kör över skiten bara!
Citera
2010-11-30, 12:42
Medlem
zedisdeads avatar
Det är princip omöjligt att täcka svart med någon annan färg än just svart. Jag skulle aldrig ge mig på att försöka, så jag skulle lägga ner den idén. Sen tatuerar man inte heller "lager på lager" så att först göra en helt grön cirkel och sen ett mönster på den behöver du inte ens fundera på om det går. Man tatuerar konturer först och då gör man mönstret redan då.

Vore bra med en bild på din nuvarande tatuering, så vi kan bedömma om det går att göra som du vill.
Citera
2010-11-30, 12:48
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zedisdead
Det är princip omöjligt att täcka svart med någon annan färg än just svart. Jag skulle aldrig ge mig på att försöka, så jag skulle lägga ner den idén. Sen tatuerar man inte heller "lager på lager" så att först göra en helt grön cirkel och sen ett mönster på den behöver du inte ens fundera på om det går. Man tatuerar konturer först och då gör man mönstret redan då.

Vore bra med en bild på din nuvarande tatuering, så vi kan bedömma om det går att göra som du vill.

Alltså, det beror väl helt och hållet på?
Jag förstår ju om den sitter på underarmen och blir väldigt exponerad, då lägger ju folk märke till detaljer på ett annat sätt. Men ponera att den sitter på överarmen, om det lyser igenom om man tittar noga hade ju inte jag brytt mig särskilt mycket om. Men det är ju jag det.
Citera
2010-11-30, 12:55
Medlem
zedisdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Alltså, det beror väl helt och hållet på?
Jag förstår ju om den sitter på underarmen och blir väldigt exponerad, då lägger ju folk märke till detaljer på ett annat sätt. Men ponera att den sitter på överarmen, om det lyser igenom om man tittar noga hade ju inte jag brytt mig särskilt mycket om. Men det är ju jag det.

Va, vad beror på? :P Om det spelar någon roll att det förmodligen kommer synas igenom lite? Det är ju helt upp till bäraren, men jag menar att man inte ska förvänta sig att det blir som om man inte hade någon tatuering innan.

Jag tror jag kankse missförstod dig ^^. Inte kul att tatuera någon som förväntar sig ett resultat som är omöjligt att uppnå, det var därför jag sa så.

Annars är ju laserborttagning jävligt smidigt.
Citera
2010-11-30, 12:58
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zedisdead
Va, vad beror på? :P Om det spelar någon roll att det förmodligen kommer synas igenom lite? Det är ju helt upp till bäraren, men jag menar att man inte ska förvänta sig att det blir som om man inte hade någon tatuering innan.

Jag tror jag kankse missförstod dig ^^. Inte kul att tatuera någon som förväntar sig ett resultat som är omöjligt att uppnå, det var därför jag sa så.

Annars är ju laserborttagning jävligt smidigt.

ja, nej jag resonerar mest i allmänna drag i hur jävla gärna man hellre vill ha något annat än det svarta och sitter det på ett inte alltför exponerat ställe och man är rätt säker på att ingen kommer att glo på tatueringen igenom lupp så är det ju inte fel.

Men självklart, förväntar han sig 100% täckning på en oblekt svart tatuering så blir han ju missnöjd!

Är verkligen laser så jävla smidigt? Det gör väl rätt ont och är rätt kostsamt?
Citera
2010-11-30, 13:03
Medlem
zedisdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
ja, nej jag resonerar mest i allmänna drag i hur jävla gärna man hellre vill ha något annat än det svarta och sitter det på ett inte alltför exponerat ställe och man är rätt säker på att ingen kommer att glo på tatueringen igenom lupp så är det ju inte fel.

Men självklart, förväntar han sig 100% täckning på en oblekt svart tatuering så blir han ju missnöjd!

Är verkligen laser så jävla smidigt? Det gör väl rätt ont och är rätt kostsamt?

Precis som vanligt håller vi med varandra

Jag tycker det är smidigt speciellt nu när en hel del studios har börjat erbjuda det också, då vid cover-up jobb. Att köra laserbehandling hos sin tatuerare behöver inte vara så dyrt som det var förr när det bara var läkare och sånt folk som utförde det.

Dock så går man ju bara dit om man ska bleka tatueringen för en cover-up, inte om man vill bli helt ren.
Citera
2010-11-30, 13:07
Medlem
Kurirs avatar
Det är på bröstet. Och det är bara simpla svarta streck som min polare gjorde, inget fyllt. ska snacka med nån tatuerare i dagarna å se vad dom säger
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in