2010-11-30, 11:36
Medlem
Min kroppstemperatur brukar ligga runt 35,5-36, det är väl en ganska så låg kroppstemperatur? Jag fryser konstant, speciellt om händer och fötter, även om jag klär på mig rejält. Även på somrarna... Jag varken röker eller dricker, tränar regelbundet, äter okej. Jag har bokat en tid på vårdcentralen, men fick inte tid förrän i slutet av december, så vad kan jag göra så länge? Och vad tror ni dem kan göra? Är det möjligt att få någonting som kan höja ens kroppstemperatur? Är detta någonting som går att åtgärda eller kommer man helt enkelt få stå ut med det resten av livet?

Jag är nog ganska så smal. 1.83/70kg. Skulle det kunna hjälpa om man byggde lite muskler? Suck...

Tack!
Citera
2010-11-30, 12:40
Medlem
Fru Vs avatar
Hej!

man får se över dina ämnesomsättningsprover men på din beskrivning verkar du vara en långsmal kille, sannolikt ganska ung som har lite svårt att lägga på sig kilon. Kroppstemperaturen är låg men det finns ingen speciell temperaturhöjande medicin (jag förutsätter att du inte är sjuk just nu utan att det är din vanliga temp) varför man istället för se över hur mycket du äter och rör på dig.

Ät mer kalorier
Citera
2010-11-30, 12:49
Medlem
hehe, stämmer bra

är 20 år och har väldigt svårt att gå upp i vikt. jag äter redan väldigt mycket men har som sagt svårt att gå upp i vikt. men får väl försöka ännu mer.. men du tror att jag kanske inte skulle frysa lika mycket om jag lyckades gå upp i vikt?
Citera
2010-11-30, 13:48
Medlem
oppositas avatar
Vitaminbrist kanske? Äter du regelbundet och varierande?
Vätskebrist? Vet att jag fryser lättare, speciellt nu när det är kallt, om jag inte har tillräckligt med vätska i kroppen...
Citera
2010-11-30, 14:19
Bannlyst
Man blir faktiskt varmare av att äta stark mat. Chilli är dessutom ganska nyttigt.
Citera
2010-11-30, 16:55
Medlem
Miiiiias avatar
Har du haft det så hela livet? Hur är ditt blodtryck?
Citera
2010-11-30, 17:16
Medlem
Nej, har haft det så i ungefär tre år..

Har nog rätt så lågt blodtryck, håller nästan på att svimma varje gång jag ställer mig upp för snabbt så förhoppningsvis kanske dem kan hjälpa mig på VC.
Citera
2012-08-29, 13:13
Medlem
zerxezs avatar
Lite sent svar men det är förknippat med låg metabolism, har som du svårt att lägga på mig vikt, ät mycket "snabba" kolhydrater som vete (vitt bröd, pasta) och vitt ris, mkt mjölkprodukter, mycket juice (sukros), om du tränar mycket måste du äta betydligt mer, möjligen skulle du träna lite mindre och äta mer helt enkelt, och se till att alltid få optimalt med sömn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in