• 3
  • 4
2010-12-15, 20:20
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Annars så skulle jag rekommendera att inte stänga av den sätt på viloläge. Var väl en månad sedan jag stängde av min sist.
Citera
2010-12-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
Så du menar att datorns olika komponenter inte utsätts för något slitage what so ever av att datorn står på och arbetar nonstop i flera år?
Hårddiskar (som brukar vara det första som havererar) slits mer av att du stänger av och på än att den står på 24/7
Citera
2011-01-01, 04:07
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Det är väl ungefär lika brandfarligt som att lämna kylskåpet ikopplat...
Ja just ja, påminn mig om att lägga kylskåpet i sängen eller soffan nästa gång jag lämnar hemmet.
Citera
2013-10-15, 09:10
Medlem
lousys avatar
Jag tycker inte välkomstljudet är särskilt störande. Visserligen startar jag sällan om datorn så det blir inte att jag hör det stup i kvarten heller. Men efter att ha behövt stå ut med Windows välkomstljud i nästan 20 år tycker jag det är rätt skönt med något annat. Dessutom tycker jag att Macs välkomstljud är mer "datig" än Windows.

Det byggs genast upp en atmosfär som säger "Nu använder du en dator - lycka till!", istället för Windows "Hej, nu plingar det i din låda så att du ska veta att du just loggat in dig på en Microsoft Windows-maskin. Här kan du få gå en rundtur och uppleva alla sköna och härliga upplevelser som vi har framställt åt dig."
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in