2014-11-20, 07:29
Medlem
Någon som provat Haze tobak?

Är rätt så sugen på att testa den. Speciellt Jazzy jah panty droppa.
Citera
2014-11-20, 17:33
Medlem
herbiegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Fått tobaken? Oxå sugen på att prova dem. Väntar ivrigt på din recension
Yes! Tobaken är här (ganska snabb försändelse tycker jag, då den skickas hela vägen från usa). Slängde snabbt in Hookah Matata i pipan och vilken fröjd! Ni som gillar AF Gum Mastic och SB lebanese Bombshell är denna smaken ett måste. Svår att beskriva, men en trevlig smak av frisk äpple och nån kryddig tallig smak skulle vara den närmaste beskrivningen jag kan komma fram till :-D
Citera
2014-11-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herbiegirl
Yes! Tobaken är här (ganska snabb försändelse tycker jag, då den skickas hela vägen från usa). Slängde snabbt in Hookah Matata i pipan och vilken fröjd! Ni som gillar AF Gum Mastic och SB lebanese Bombshell är denna smaken ett måste. Svår att beskriva, men en trevlig smak av frisk äpple och nån kryddig tallig smak skulle vara den närmaste beskrivningen jag kan komma fram till :-D

Lebanese Bombshell är en smak som man aldrig ska försöka beskriva utan bara säga "prova den!". :P

Skämt åsido, det är faktiskt otroligt svårt att förklara hur den smakar utan och få det o låta som om att den smakar "träd", trots att den smakar otroligt gott.
Citera
2014-11-22, 14:44
Medlem
herbiegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Lebanese Bombshell är en smak som man aldrig ska försöka beskriva utan bara säga "prova den!". :P

Skämt åsido, det är faktiskt otroligt svårt att förklara hur den smakar utan och få det o låta som om att den smakar "träd", trots att den smakar otroligt gott.

Jag kunde inte ha uttryckt det bättre i ord själv. Låt smaken själv få tala än att försöka beskriva den i ord. En smak som håller länge är det iaf. Men nu är det så att det tragiska som har hänt är att min eminenta Roi hookah pipa tar bort all smak från SB och Fumari tobak så jag har fått byta upp mig till starkare grejer, därav att jag numera röker AF och Nakhla. Det hade aldrig hänt annars. Roi hookah tar bort det där kliiga (?) med AF och nu får man ren smak istället. Men jag gråter inte för alla smaker jag behöver finns hos både AF och Nakhla. Det spelar alltså väldigt mycket olika roll vilken pipa röker ur.

Jag testar både AF Banana Montana och AF Rich Cream idag. Först testade jag ren Banana Montana och den kommer nära smaken av mild skumbanan. Känner ingen kokos eller kanelsmak som det står att den ska ha, men är ändå en av de bättre banansmakerna jag har testat. Dock tyckte jag att den var för klen så jag blandade i 30% rich cream också. Den blev bättre men jag hade hellre kört 60% rich cream 30% banan montana nästa gång. Choklad och/eller mint är nog också en bra kombination.
Testade också bara att ha i rich cream. Den är en mild vaniljsmak, lite som sockerkaka. Men jag tror att ni kommer känna mera smak om ni kör i era pipor tror jag.
Citera
2014-11-23, 16:42
Medlem
herbiegirls avatar
Packade en phunnel bowl med Nakhla Earl Grey och den är fine fine fiiine! Vad ska jag säga, smaken är sofistikerad och smakar earl grey, spot on, ungefär lika fin och mild som en kopp thé, och den håller länge... För en som inte gillar fruktsmaker som mig får leta länge i sortimenten efter annat och den här kommer helt klart hamna i min favorithylla.
Nu kommer snart en packning till med Nakhla kardemumma. Ska bara röka färdigt earl grey först, den tar ju aldrig slut! Återkommer...
Citera
2014-11-24, 12:34
Medlem
herbiegirls avatar
Efter att ha rökt Nakhla Earl Grey testade jag Nakhla Kardemumma och de påminde faktiskt mycket om varandra. Kryddiga, sofistikerade, ej sötsliskiga och milda. Smaken varar också länge för båda. Kan rekommendera båda smaker.

Citat:
Packade en phunnel bowl med Nakhla Earl Grey och den är fine fine fiiine! Vad ska jag säga, smaken är sofistikerad och smakar earl grey, spot on, ungefär lika fin och mild som en kopp thé, och den håller länge... För en som inte gillar fruktsmaker som mig får leta länge i sortimenten efter annat och den här kommer helt klart hamna i min favorithylla.
Nu kommer snart en packning till med Nakhla kardemumma. Ska bara röka färdigt earl grey först, den tar ju aldrig slut! Återkommer...
Citera
2014-11-24, 14:27
Medlem
napsterspys avatar
Citat:
Efter att ha rökt Nakhla Earl Grey testade jag Nakhla Kardemumma och de påminde faktiskt mycket om varandra. Kryddiga, sofistikerade, ej sötsliskiga och milda. Smaken varar också länge för båda. Kan rekommendera båda smaker.
Jag åker till Dubai om par veckor och läst att Nakhla som gäller till 95%. Du har inte stött på alternativa där?
Jag har aldrig blivit fan av Nakhla pga stark nikotinhalt eller nikotin kick. Har hört de nya mizo ska vara lättare. Någon smak du kan rekommendera?
Citera
2014-11-24, 17:05
Medlem
herbiegirls avatar
Har faktiskt bara testat Nakhla earl grey, banan och kardemumma. Banan kan du verkligen skippa, men de andra två är nog inte de lättaste smakerna att hitta då fruktsmaker är det som dominerar i affärerna. Om jag hade hittat vanilj, pistach, choklad eller kaffesmak hade jag tagit dessa.
Annars kan jag rekommendera märket Bahrain. Jag har testat deras mint och cappuccino smaker. Väldigt bra märke får jag säga.
AF tillverkas i UAE så det måste du hitta där. Om inte så har flyplatsen garanterat några smaker. De har dock inte gum mastic som jag tycker är ett måste. Fruktsmaker är de som är lättast att hitta och ska du ha annan smak får du leta.
Kolla om AF special edition har kommit dit! Hookah matata, rich cream och banana montana var goda alla tre.

Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Jag åker till Dubai om par veckor och läst att Nakhla som gäller till 95%. Du har inte stött på alternativa där?
Jag har aldrig blivit fan av Nakhla pga stark nikotinhalt eller nikotin kick. Har hört de nya mizo ska vara lättare. Någon smak du kan rekommendera?
Citera
2014-11-24, 17:13
Medlem
herbiegirl, tack för recension! man blir ju sugen på att testa, röker själv mest bara AF. Skulle verkligen vilja testa deras special edition. Blir väl en beställningen från HJ så småning om.
Citera
2014-11-24, 17:37
Medlem
Pausfågels avatar
Citat:
Annars kan jag rekommendera märket Bahrain. Jag har testat deras mint och cappuccino smaker. Väldigt bra märke får jag säga.

Är det en silvrig förpackning? Har nämnligen testat dubbeläpple av en sort som hette Bahrain (i silvrig förpackning). Tyckte inte den smakade speciellt mkt men kanske bara behöver packa den annorlunda.. hur packade du om man får fråga?
Citera
2014-11-24, 23:53
Medlem
herbiegirls avatar
Bahrains förpackningar har olika färger beroende på vilken smak det är - i rektangulära platta boxar. Jag brukar packa allt i en phunnelbowl med KL och ett par cocobricos. Folk säger att phunnels ska packas lite tätare.
Bahrain har den bästa mintsmaken jag testat hittills faktiskt.
Fler än mig som blir illamående av AF mint?

Citat:
Ursprungligen postat av Pausfågel
Är det en silvrig förpackning? Har nämnligen testat dubbeläpple av en sort som hette Bahrain (i silvrig förpackning). Tyckte inte den smakade speciellt mkt men kanske bara behöver packa den annorlunda.. hur packade du om man får fråga?
Citera
2014-11-25, 01:37
Medlem
Pausfågels avatar
Citat:
Bahrains förpackningar har olika färger beroende på vilken smak det är - i rektangulära platta boxar. Jag brukar packa allt i en phunnelbowl med KL och ett par cocobricos. Folk säger att phunnels ska packas lite tätare.
Bahrain har den bästa mintsmaken jag testat hittills faktiskt.
Fler än mig som blir illamående av AF mint?

Hm, ok..då är det nog inte samma märke. Samtliga förpackningar jag sett var silvriga, syftar då på själva zip-lock påsen. En rödfärgad och ganska torr välstrimlad tobak, mkt mindre tobaksbitar än AF eller Nakhla.

Ang. AF Mint så blir även jag lite illamående av den, åtminstone om jag röker den rent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in