2006-04-16, 22:04
Medlem
lewls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskars
Precis sådan kol kör jag också med, och den funkar som sagt utmärkt.

Tråkigt nog tog den slut för ngn dag sedan, och ibland finner nöden ingen lag, så just nu i skrivande stund sitter jag och puffar på den kära vattenpipan med hjälp utav vanlig grillkol helt enkelt!

De är underbart bra. Luktar nästan ingenting, ryker inte och turken
här nere runt hörnet säljer en rulle (á 10st kolbitar) för 10:-
Citera
2006-04-16, 23:12
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lewl
De är underbart bra. Luktar nästan ingenting, ryker inte och turken
här nere runt hörnet säljer en rulle (á 10st kolbitar) för 10:-

Då missar du verkligen något enligt mig som har rökt med annat kol och testade med sånt igen så smakar det verkligen inte gott. Smakar alldeles för mycket kol.
Citera
2006-04-17, 01:16
Medlem
Boofs avatar
Det är stor skillnad på olika sorters snabbkol. Den bästa jag har kört med heter pegasus, brinner hur länge som helst och smakar ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av Oskars
Precis sådan kol kör jag också med, och den funkar som sagt utmärkt.

Tråkigt nog tog den slut för ngn dag sedan, och ibland finner nöden ingen lag, så just nu i skrivande stund sitter jag och puffar på den kära vattenpipan med hjälp utav vanlig grillkol helt enkelt!

Är du säker på att grillkol är bra att använda? Jag har hört att det är farligt att använda.. man får i sig mycket mera koldioxid och andra farliga ämnen...
Citera
2006-04-17, 13:52
Medlem
Elpenors avatar
Vattenpipa

Hej. Var placerar man tobak resp. kol i en vattenpipa av den här typen?
http://webfea-lb.fea.aub.edu.lb/aero...calargileh.jpg
Citera
2006-04-17, 14:36
Bannlyst
Tobak högst upp i huvudet, folie över och kolen på.
Citera
2006-04-17, 14:41
Medlem
Oskarss avatar
Den bästa kolen jag personligen har använt var ett par häftiga stycken som en polare tog med sig hem från Egypten. Smakade inte ett dugg, och brann både jämnt och hur länge som helst.

Svar ang. grillkolen;
Nej det är förmodligen inte nyttigt, och övergott var det inte heller. Men ibland känns det som att det kvittar när den enda nikotinkällan som står hemma är vattenpipan och peppen för att ge sig av mot närmaste kiosk/affär för att köpa cigaretter inte är på topp.
Citera
2006-04-17, 16:44
Medlem
vissa budget varianter har små glasflaskor, kör poå den på en flaska vin och tejpa, sen kan du ju juxa lite med ventilen, sen är det bara lägga tobaken på den lergjrejen, aluminuimfolie uppe på, och sen riktigt kol avsett för vattenpipa (ett måste ifs) sen låt den bli nästan helt vit och sen ska det vara drag i den, se också till såp att tobaken är fuktig och inte bränns
Citera
2006-04-17, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wickedone
Ok, massa hål och lite tobak! Kan man fylla på det eftersom? Vattenmängden spelar ingen roll, eller hur?

Tack för svaren!

jo för fan vattenmängden spelar stor roll

Du har inte tjock rök föräns du inte kan se igenom röken du blåser framför dig
Citera
2006-04-21, 23:17
Medlem
det är inte lagligt i sveige eller? dom röker ju de typ överallt utomlands
Citera
2006-04-22, 00:22
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av alex.f
det är inte lagligt i sveige eller? dom röker ju de typ överallt utomlands

Vadå vattenpipan och andra rökdon är väl lagliga, annars vore det helt sjukt ju.... Eller vad menar du? Kolet?

Ska dom börja ta fast en för förberedande till narkotikabrott?
Citera
2006-04-22, 00:25
Medlem
Dorazios avatar
hare nyss varit o inhadlat en kaffepippa (gjord i choklad) tipps på smak på tobaken.. (hatar körsbär)
Citera
2006-04-22, 11:36
Medlem
lewls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorazio
hare nyss varit o inhadlat en kaffepippa (gjord i choklad) tipps på smak på tobaken.. (hatar körsbär)

Jordgubb smakar bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in