• 2
  • 3
2004-07-19, 13:56
Citat:
Ursprungligen postat av Linnet
Nej, ångest är ett aber. Har själv en släkting som tar antidepressiva med sobril och stecolid. Hon har fått dessa per recept i fyra år nu, och jag har funderat på hur man kan ge en person dylika beroendeframkallande mediciner under en så lång tid på recept, men jag vet ju inte hur allvarliga hennes problem är så det kan ju vara så som du säger. (Eftersom jag är vetgirig så fortsätter jag att fråga, du får ursäkta), du har aldrig testat terapi? Eller tycker du att det är humbug?
Jodå, jag har gått i samtalsterapi i många år, samt även KBT-terapi. Det hjälper ju förvisso. Men jag har mått oerhört dåligt en lång tid tillbaka. Dock har det blivit bättre än på länge det senaste året. Har iof. fått ECT-behandling under senare tid också. Men ångesten, den är kvar. Beror väl också på att jag ätit dessa vanebildande bensodiazepiner i 2 år och är beroende av dem, samtidigt som jag försöker att ta så lite av de som möjligt. Men jag har lyckats trappa ner från 6 mg Xanor till 2 mg Iktorivil.
Citera
2004-07-19, 14:03
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Sen har vi ordet pundare, det betyder oftast narkoman, men används till det mesta, jag tycker det passar bra för nikotinister, nikotinpundare!
Jag har hört att ordet pundare egentligen betyder amfetaminmissbrukare, detta pga. att efter mycket amfetamin under en lång tid, så börjar man med ofrivilliga rörelser typ att sitta o nicka med huvudet, eller vifta med handen, sk. pundning.

Ordet för heroinmissbrukare är jonkare av heroin = jonk.

Fast som du säger, en pundare i mina ögon är en person som gått ner sig, oavsett drog. T.ex om jag ser en i slitna kläder sitter o sluddrar på stationen, så tänker jag: - Sicken pundare!
Citera
2004-07-19, 15:24
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown
Hade alkoholen kommit idag hade säkert en liter vodka räknats som grovt narkotika innehav vet ej vad straffs satsen ligger pp men den är hög säkert en 4 år max 12.

En liter vodka är ju ungefär två eller tre doser alkohol, så jag tror knappats att det skulle räknas som grovt narkotikabrott om alkohol var narkotikaklassat... Det skulle säkert räknas som "för eget bruk" och leda till böter och samtal med socialen...
Citera
2004-07-19, 15:29
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Sen har vi ordet pundare, det betyder oftast narkoman, men används till det mesta, jag tycker det passar bra för nikotinister, nikotinpundare!

Som det redan nämnts i tråden så kommer ju ordet från tjackpåverkades oförmåga att hålla händer och fötter stilla... Men nikotinister är ju också pundiga, skillnaden är att nikotinister blir pundiga då de inte får sitt nikotin medan amfetaminister är pundiga då de är påtända...
Citera
2004-07-21, 22:39
Medlem
Cudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppix
Skitsnack! alla droger, substanser, kemikalier, material är farligt i för stora mängder. Alkohol är en av de minst farliga som jag ser det, iaf i vikt förhållande till rus och bieffekter+risk att få OD. (lättåtkomligheten och att det är socialt accepterat räknade jag inte med)
Super du en vecka i sträck, får du en jävla baksmälla visst, men du har ju oxå förbannat kul under tiden oftast. Om du nu inte supit för att du mår dåligt.
Samma med knark, men där visar bieffekterna sig som smygande små jävla troll som sätter sig i pallet på en. Hurdana tror du bieffekterna yttrar sig om man trycker i sig MDMA(xtc) varje dag i en vecka?
Ta någon annan drog, tex nån ful-RC och stoppa i dig så du är bäng den större delen i en vecka o gå till en psyk-doktor o prata med honom, så blir du nästan garanterat inlagd med en gång.

Varför måste alla jävla fjortisar tycka att alkohol är så jävla farligt?
Fattar ni inte att större delen av svenska befolkningen inte knarkar?

/mvh (hoppas inte någon tog åt sig. )

Ja du ........två personer i min bekantskapskrets har dött till följd av alkohol bara de senaste 10 dagarna........jag själv trodde att jag kunde va storkonsument under många års tid utan att få några skador men det kunde jag inte. Jag säger inte att andra droger är mindre farliga men underskatta inte alkohol. För övrigt tycker jag det är lite konstigt när du skriverhoppas ingen tog åt sig) när du citerar mig i duform?
Citera
2004-07-21, 23:34
Medlem
Citat:
Har du aldrig druckit alkohol? Eller blivit bedövad hos tandläkaren? Eller kommit i kontakt med något recept belagt läkemede=knark? Har du aldrig haft halsfluss och ätit pencelin?

Ehm. penicillin är väl ändå inte narkotikaklassat?!
Och bedövningen hos tandläkaren är mig veterligen inte heller narkotikaklassad. (Bedövningssprutorna syftar jag på.)

Citat:
Men det tror jag inte... Så du måste ha knarkat ett par gånge ri ditt liv för tar man något som är narkotika klassat så har mnan knarkat!

OM man inte har recept på det, ja.
Har man fått det utskrivet så är det inte att knarka, vilken narkotikaklass det än är på medicinen/medlet.

Citat:
En fråga bara till alla, om man tar ett ämne som är lagligt men ger exakt samma effekt som extasy knarkar man då?
Nej. Är det lagligt, så är det inte narkotikaklassat.
Citera
2004-09-29, 20:34
Medlem
Grattis! Du har alldeles rätt enligt dig själv! Det är inte så svårt att ha det. Din slutledningsförmåga är helt fantastisk. Herregud hur ska jag som blivande psykologilärare kunna tackla såna personer med sådana otroliga tankar som du...
Citera
2004-09-29, 22:28
Bannlyst
Trådskaparen hade nog inte ett enda rätt i sin text, ingeting man kan köpa "bara så där" är narkotiklassat.
Citera
2004-09-30, 19:06
Medlem
Danne^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppix
Skitsnack! alla droger, substanser, kemikalier, material är farligt i för stora mängder. Alkohol är en av de minst farliga som jag ser det, iaf i vikt förhållande till rus och bieffekter+risk att få OD. (lättåtkomligheten och att det är socialt accepterat räknade jag inte med)
Super du en vecka i sträck, får du en jävla baksmälla visst, men du har ju oxå förbannat kul under tiden oftast. Om du nu inte supit för att du mår dåligt.
Samma med knark, men där visar bieffekterna sig som smygande små jävla troll som sätter sig i pallet på en. Hurdana tror du bieffekterna yttrar sig om man trycker i sig MDMA(xtc) varje dag i en vecka?
Ta någon annan drog, tex nån ful-RC och stoppa i dig så du är bäng den större delen i en vecka o gå till en psyk-doktor o prata med honom, så blir du nästan garanterat inlagd med en gång.

Varför måste alla jävla fjortisar tycka att alkohol är så jävla farligt?
Fattar ni inte att större delen av svenska befolkningen inte knarkar?

/mvh (hoppas inte någon tog åt sig. )

Och hur stor erfarenhet har du själv av hur stark avtändningen blir om man skulle knapra E en hel vecka? eller om man skulle gå på någon RC en vecka?
Finns folk som inte ens får avtändning på droger..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in