Tjena. Idag är det min första dag på min deff och jag tänkte att ha en träningsjournal här för att få lite feedback av er mer erfarna men även för att hålla koll på utvecklingen.
Bakgrund
Som barn åkte jag mycket motocross men slutade runt 12 års åldern och efter de har de bara gått utför, åt mer än vad jag gjorde av med och sen satt man där med chipstuttar o ölmage
7 år senare bestämde jag mig för att ta tag i träningen, vilket jag gjorde. Jag började gymma lite lätt men slarvade mycket med kosten de första 5 månaderna men tog mig i kragen och läste på ordentligt om kost och har nu hållt på i ungefär 8 månader, har gått upp från 80kg (fet) till 92kg (fortfarande fet) och har kommit fram till att jag måste börja deffa.
Mål
Mitt mål under denna resa är att helt enkelt må bra till en början, och senare försöka bygga upp muskler.
Stats
Marklyft: 6x110kg
Bänkpress: 6x70kg
Knäböj: 8x55kg (fortfarande osäker på att jag utför rätt så tar de lugnt med denna övning)
Schema
Mitt schema ser ut som följande:
Jag kör för stunden nu 3 dagars träning följt av 1 dags vila och sedan starta om igen, har ni idéer eller tips om en förbättring så är jag öppen för förslag.
Det ser ungefär ut såhär:
Måndag: Biceps, Rygg
Tisdag: Bröst, Axlar, Triceps
Onsdag: Ben, Mage
Torsdag: Vila
Fredag: Biceps, Rygg
Lördag: Bröst Axlar Triceps
Söndag: Ben, Mage
Måndag: Vila
osv
Kost
Nu under deffen ska jag försöka ligga på följande:
Protein: 200g
Fett: 100g
Kolhyldrater: 50-100g
Bilder kommer upp senare när jag har hittat min kabel till datorn så jag kan föra över dom
Bakgrund
Som barn åkte jag mycket motocross men slutade runt 12 års åldern och efter de har de bara gått utför, åt mer än vad jag gjorde av med och sen satt man där med chipstuttar o ölmage
7 år senare bestämde jag mig för att ta tag i träningen, vilket jag gjorde. Jag började gymma lite lätt men slarvade mycket med kosten de första 5 månaderna men tog mig i kragen och läste på ordentligt om kost och har nu hållt på i ungefär 8 månader, har gått upp från 80kg (fet) till 92kg (fortfarande fet) och har kommit fram till att jag måste börja deffa.
Mål
Mitt mål under denna resa är att helt enkelt må bra till en början, och senare försöka bygga upp muskler.
Stats
Marklyft: 6x110kg
Bänkpress: 6x70kg
Knäböj: 8x55kg (fortfarande osäker på att jag utför rätt så tar de lugnt med denna övning)
Schema
Mitt schema ser ut som följande:
Jag kör för stunden nu 3 dagars träning följt av 1 dags vila och sedan starta om igen, har ni idéer eller tips om en förbättring så är jag öppen för förslag.
Det ser ungefär ut såhär:
Måndag: Biceps, Rygg
Tisdag: Bröst, Axlar, Triceps
Onsdag: Ben, Mage
Torsdag: Vila
Fredag: Biceps, Rygg
Lördag: Bröst Axlar Triceps
Söndag: Ben, Mage
Måndag: Vila
osv
Kost
Nu under deffen ska jag försöka ligga på följande:
Protein: 200g
Fett: 100g
Kolhyldrater: 50-100g
Bilder kommer upp senare när jag har hittat min kabel till datorn så jag kan föra över dom
fast är ingen expert