Citat:
Ursprungligen postat av lva
Fler än jag som lagt märke till spektaklet vid nordstan i Göteborg ?
Dels vid brofästet och dels vi ingången till femman står det två filurer på knä med en mc-donalds mugg och tigger småslantar. 20 meter bort står två rökande östatsbusar i kritstreck och kollar att inga slantar myglas undan.
Då jag bara är och partar i Gbg då och då reagerade jag på att samma figurer var där en månad senare men nu satt kostymerna inne på palace vid fönstret och höll koll, var ju kallt ute.
Är de där för jämnan eller har jag bara prickat rätt med 4 veckors mellanrum och är det fler som lagt märke till maffiabröderna intill ?
Har hört från bekanta att dessa smyger sig fram när de tror att ingen ser, tar penningmuggen och ersätter den med en ny, tom.
Ett jädrans beteende. Givetvis är dessa tiggarfilurer avskydda av de flesta rumäner, med tanke på vilken bild de ger av dem. Tyvärr finns det alltid några som är lättlurade nog att tro att de har tagit sig dit för egen maskin för att tigga ihop pengar till sina barns canceroperationer, eller vad de nu påstår. Tyvärr, eftersom det sätter igång en ond spiral. Ju mer pengar man ger till tiggarna, desto fler blir dem.