2010-12-20, 23:35
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ja, det är ju högsäsong nu! Här står om lite mer raffinerade tiggerier:
Oseriösa insamlare extra aktiva inför jul

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.514518-oseriosa-insamlare-extra-aktiva-infor-jul

Hela den ruttna tiggeribranschen har lagt in en extra växel inför julen, då många
dumsnälla svenskar ofta ger bort lite av sina surt förvärvade och hårt beskattade kronor.
Det spelar ingen roll om det är "Cancerhjälpfonden" eller rumänska taikons, alla vill
ha en bit av kakan.. Så tyvärr, så länge det finns folk som går att lura så får vi stå
ut med att se dem.

Jävligt rolig kommentar till artikeln!
Citat:
Skattemyndigheterna är de mest påstridiga tiggarna. Vad behöver de pengarna till? Jo, så att vi får ännu fler invandrare från Mellanöstern.
Kan inte Skattevärken göra som de övriga tiggarna? Kvittera ut varsin fiol och sätt igång och samla in pengar nere i gångtunneln mellan Nordstan och Centralstationen.
2011-10-14, 09:38
Medlem
Mikeyjamess avatar
Utöver dom här martyrtiggarna så har jag sett en trasig kaukasisk jävel det senaste som bara svänger med en dubbelspetsad fackla på Kungsportsplatsen. Det mest misslyckande med det är att han tror att han är bra på det
2011-10-14, 10:01
Medlem
Biomasss avatar
Om vi ska prata om zigenska tiggare så är det givetvis på sin plats att nämna de fruntimmer som vandrar upp o ner längst med gatorna med en osnuten unge i famnen.

De som lyxat till det en aning har kanske en vissen blombukett med sig också som de försöker kränga på en, annars är det bara regelrätt tiggeri "för att barnet gråter och är hungrigt". Jaha? Jag har ingen empati för dessa människor och i mångt och mycket är det de sämsta kulturberikare man kan tänka sig. De är enbart här för att försöka lura en på massa skräp eller organiserat tiggeri.
2012-04-14, 19:43
Bannlyst
Jag har råkat ut för ett nytt fenomen med tiggare (i GBG). Unga zigenarbrudar kommer fram och ber om pengar. De har ingen mugg i handen och ser inte ut som tiggare. Jag har råkat ut för detta två gånger under kort tid. Jag har börjat fundera om dem är prostituerade? Kanske ska fråga nästa gång? Brudarna var i 18 årsålder och såg rätt bra ut.
2012-04-14, 19:48
Medlem
Lägger alltid märke på dom som tigger vid bron utanför Nordstan, dom ger ju inte heller upp. Kan ju regna, el snöa och dom fortfarande sitter kvar.

Behöver man pengar så behöver man!
2012-04-14, 20:56
Medlem
Mikeyjamess avatar
Också lagt märke till att unga tjejer i "riktig klädsel" som oss vanliga går runt och tigger pengar på engelska.

Sen är det ju en man som sitter i tunneln Nordstan-Centralstationen och visar upp sina amputerade fötter för att få pengar. Det är nog det lägsta han gjort i sitt liv
2012-04-20, 16:48
Medlem
Oriamendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Fler än jag som lagt märke till spektaklet vid nordstan i Göteborg ?
Dels vid brofästet och dels vi ingången till femman står det två filurer på knä med en mc-donalds mugg och tigger småslantar. 20 meter bort står två rökande östatsbusar i kritstreck och kollar att inga slantar myglas undan.
Då jag bara är och partar i Gbg då och då reagerade jag på att samma figurer var där en månad senare men nu satt kostymerna inne på palace vid fönstret och höll koll, var ju kallt ute.

Är de där för jämnan eller har jag bara prickat rätt med 4 veckors mellanrum och är det fler som lagt märke till maffiabröderna intill ?

Har hört från bekanta att dessa smyger sig fram när de tror att ingen ser, tar penningmuggen och ersätter den med en ny, tom.

Ett jädrans beteende. Givetvis är dessa tiggarfilurer avskydda av de flesta rumäner, med tanke på vilken bild de ger av dem. Tyvärr finns det alltid några som är lättlurade nog att tro att de har tagit sig dit för egen maskin för att tigga ihop pengar till sina barns canceroperationer, eller vad de nu påstår. Tyvärr, eftersom det sätter igång en ond spiral. Ju mer pengar man ger till tiggarna, desto fler blir dem.
2012-04-20, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick.Long
Jag har råkat ut för ett nytt fenomen med tiggare (i GBG). Unga zigenarbrudar kommer fram och ber om pengar. De har ingen mugg i handen och ser inte ut som tiggare. Jag har råkat ut för detta två gånger under kort tid. Jag har börjat fundera om dem är prostituerade? Kanske ska fråga nästa gång? Brudarna var i 18 årsålder och såg rätt bra ut.

Jobbar i centrala stan i närheten av Nordstan och kan bara bekräfta, man ser dom nästan varje dag. Ser rätt normala ut, möjligtvis lite ovårdade, och går helt enkelt fram till folk som för att fråga om vägen men tigger i stället pengar rakt i handen. Och tanterna på knä är kvar som vanligt.
2012-04-21, 14:26
Medlem
Idag är det tre-fyra stycken som springer runt vid spårvagnarna på Drottningtorget. Segt Nu är ju våren här så fler lär komma. Kan inte ni på Balkan ta bättre hand om zigernarna, så de inte behöver komma hit.
2012-05-31, 09:48
Medlem
Fobias avatar
Var ett reportage om det på TV4 Göteborg nyss, själv tycker jag det är otrevligt när man sitter på avenyn och tar en glass och så kommer tiggare fram.

Rekordmånga tiggare i Göteborg
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt
/nyheterna_goteborg?title=rekordmanga_tiggare_i_got eborg&videoid=2197138
Senast redigerad av Fobia 2012-05-31 kl. 09:57.
2012-05-31, 10:27
Medlem
Att ge dom pengar är detsamma som att stödja brottslighet!!!
2012-05-31, 12:50
Medlem
argtants avatar
Man kan inte passera centrum förrän någon är framme. Sist jag var nere så kom det fram en ung tjej med romskt utseende och började tjata efter en femkrona, hon följde nästan efter mig, obehagligt var det. Jag tror jag såg sammanlagt tio tiggare på den korta tid jag var nere i centrum. En äldre kvinna satt utanför Nordstan med en stor påse mediciner bredvid sig och tiggde. En svårt handikappad man gav jag faktiskt en tia till en kopp kaffe, honom tyckte jag synd om. Är detta organiserade ligor som ligger bakom, någon som vet?
Senast redigerad av argtant 2012-05-31 kl. 12:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in