2010-12-04, 11:01
Citat:
Efter att du berättade om den där EXENTIELLA ångeste. Läste förresten om Sartre. Så har jag med hjälp av din info fått veta vad en tor del i mitt lidande ligger. Det Sartre beskrev var ju att vi är antingen är med i samhället eller ställer oss utanför, en bit bort. Han verkar mena att samhället där vi människor flyter ihop med varann där vi bär förväntningar på hur vi ska bete oss, kommunicera mm. Vi blir jag till slut. Men står man utanför så blir jag själv och betraktar bara. Jag tror att hela min gåta löser sig snart. nu är det mkt lättare å leva i mitt frihetstänk. Men vägen hit har vart grym. Har tampats med både va en som alla i samhället medanas jag haft oootrolig ÅNGEST för att lura mig själv att tro att jag är FÅRET I SKOCKEN. nÄE JAG ÄR LEJONET JU. Och är nu på väg att sakta förstå detta o bli bara jag. Då kan jag i min tur ge andra av mitt lugn och himlen.. Har vart på massa behandlingar och ingen utbildad terapeut/läkare har förstått sig på min problematik. Det klart de inte gör då de själva sitter i systemet. Förstår nu mer o mer. Tror att detta är ett av det tuffaste väg å möta för en människa att vakna upp o se att man inte är endel av amhällets illusioner..
Ursprungligen postat av Polacksallt
Men jag säger dig att ångesten i de flesta fall är irrationell och att kroppens misstolkning av omgivningen är själva triggern. Givetvis finns det inget definitivt svar på din fråga eftersom denna är ofattbar komplex. Däremot finns det otaliga mängder försök till förklaringar. Freud skulle säkert hälsa att ångesten är ett resultat av att obearbetade trauman från din barndom gör sig påminda i ditt
undermedvetna. Han skulle rekommendera psykodynamisk samtalsterapi för att ta reda på hur mycket din pappa förgrep sig på dig och vad du associerar dina minnen av honom till. Det är även på liknande sätt som KBT-förespråkarna förklarar ångesten i termer av fobier. I ditt fall skulle jag vända mig till Sartre som problematiserade den existentiella ångesten. Det kan förklaras som bristande behovtillfredsställelse. Ångesten härleds till att du inte ser någon glädje eller mening med ditt liv. Du saknar motivation och har inga svar på dina frågor. Dessa personer blir antingen religiösa eller begår suicid men eftersom jag inte förespråkar något av dessa alternativ är meditation att rekommendera som avslappningsmetod. Är du mycket för den medicinska läran beror ångesten på en rubbning i din kropps hormonutsöndring och bör återställas med lämpligt läkemedel.
Välj och vraka.
undermedvetna. Han skulle rekommendera psykodynamisk samtalsterapi för att ta reda på hur mycket din pappa förgrep sig på dig och vad du associerar dina minnen av honom till. Det är även på liknande sätt som KBT-förespråkarna förklarar ångesten i termer av fobier. I ditt fall skulle jag vända mig till Sartre som problematiserade den existentiella ångesten. Det kan förklaras som bristande behovtillfredsställelse. Ångesten härleds till att du inte ser någon glädje eller mening med ditt liv. Du saknar motivation och har inga svar på dina frågor. Dessa personer blir antingen religiösa eller begår suicid men eftersom jag inte förespråkar något av dessa alternativ är meditation att rekommendera som avslappningsmetod. Är du mycket för den medicinska läran beror ångesten på en rubbning i din kropps hormonutsöndring och bör återställas med lämpligt läkemedel.
Välj och vraka.
Jag är sååå jäkla grymt tacksam för detta uppvaknande du givit mig. Tack. är på väg nu sakta..