Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Sluta trolla då du uppenbarligen inte vet vad du pratar om.
Visa mig ett virus till mac. Ge mig ett virus! Låt mig se för mina egna ögon hur de saboterar min dator.
Jag skojar inte, ge mig ett virus, om de nu finns så bevisa det.
Skryträttigheter?
Som jag sa innan, har inget med att Microsoft är marknadsledande då Apple är i vissa sammanhang ett större företag.
Då som fan det finns ekonomisk vinning, du kan bli miljonär om du utvecklar ett fungerade virus till OS X. Hur tjockskallig är du?
Det är pga av människor som dig jag börjar bli orolig över människans intelligens nu förtiden.

Jag har inget virus men f-secure kände till 200 st mac-virus för 3 år sedan enligt F-secure själva.
Sen så finns det ju trojaner också fast då är det ju användarens dumhet som är boven i dramat för enligt det jag läst måste man godkänna ALLT som installeras på mac.
http://blogg.tkj.se/intervju-mac-virus-f-secure/
"Det har också funnits säkerhetshål i både Mac OS X och Safari som har möjliggjort automatisk infektering, men detta har inte skett in the wild.”"
Fredrik Klasen från F-secure påpekar också flera gånger i artikeln att en orsak till att det inte finns så mycket malware till mac är att windows är marknadsledande.
Operativet är däremot inte märkbart säkrare än Windows och om Apple fortsätter i samma anda (plockar marknadsandelar) så kan vi nog räkna med att det kommer att öka med tiden”, avslutade Fredrik Klasen. ”
Sen så finns det ju ett flertal antivirusprogram till mac. Och klart att man kan bli miljonär om man utvecklar ett virus till mac men det kan man med windows också, fast sannolikheten i båda fallen är mycket liten.
F.ö. så har mac osx ett inbyggt anti-trojan-program så det finns trojaner men just VIRUS enligt den riktiga definitionen är extremt ovanligt, fast det har hänt att man har hittat hål som låtit viruset installera sig själv men detta har tydligen aldrig använts vad man vet av några virusmakare.