Han har köpt datorn begagnat för en tid sedan. Den är hemmabyggd. Den har inga USB-koplingar i datorn då han startade den (förutom mus och tangentbord).
det händer inget annorlunda om man drar ut alla USB.
han kan ha typ använt ett USB-minne med lite bilder eller så igår, men ingen som han inte gjort för.
Om han inte har några USB-enheter alls anslutna (inte ens råtta pch tangentbord) är moderkortet trasigt.
...men på bilden syns det klart och tydligt ATT han har en extern USB-enhet ansluten - har han glömt bort att ansluta den till sin externa strömförsörjning?
om du går in i bios kan du välja vilken enhet den ska boota på först. troligtvis står det att den ska boota på external usb, byt så den bootar på hardisk först.
TS, gör som #7, jobbigt att behöva koppla ur kabeljäveln varje gång man ska boota upp datorn.
jag behöver ju inte koppla ut de varje gång. jag har bara skitit i de två USBna. klarar mig ju utan dem. har bara sladden liggande i burken utan att vara inkopplad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!