Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-07-14, 02:23
  #1
Banned
SvenStolpes avatar
Vill naturligtvis inte ställa alla de fantastiska honungsgrottor som existerar i så dålig dager som det faktiskt innebär att jämställas med Sveriges baksida, men Stefan Sundströms gamla uttryck i trådrubriken tycks vara påkallat då man analyserar tillståndet i vår andra stad.

Tvingades dit för dryga månaden sedan (Stadion tyvärr för trång för Macca naturligtvis) och chocken har börjat lägga sig. Några exempel på konstigheter:

A) Ett oproportionerligt stort antal utvecklingsstörda (främst s k mongoloider) tycks bosätta staden i fråga. Dålig vattenkvalitet?

B) Burger King serverar efter kl 24 inte på bricka trots att man inte stänger då. När jag frågade varför så var fallet blev svaret: "nej, eftersom vi serverar i påse bara. efter tolv"... Som Svullo sa: Jääzzååå...

C) Det goda humöret och gemytet torde vara myter i syfte att medvetet dölja det faktum att invånarnas såväl intellektuella som humoristiskt spirituella nivåer är under all kritik. Tycker mig märka även detta på FB; den koleriske hjärtlöse toklibertarianen och den allvetande dumdryggodmodige låtsaspolisen bara för att nämna två exempel.

D) Avlyssnat på Järntorget:
- Dö Kal, ja vell tala om en grajj fö dajj
- Vadåda Osborne
- ja e gajj
- najj - vecken jävvla grajj!

(kan ha missförstått/ hört fel i D) )

Göteborg - Sveriges framstjärt?
Citera
2004-07-14, 02:28
  #2
Medlem
M2ks avatar
Göteborg - Sveriges framstjärt?

Ähum...tjommen;

Vi ser när det kommer en stoll(p)e te' sta'n.

Stolpe ut, sas.

Sov sött, Sven lelle...
Citera
2004-07-14, 02:28
  #3
Medlem
Bingolikets avatar
Det är gött att vara stockholmare
Citera
2004-07-14, 02:36
  #4
Banned
SvenStolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Ähum...tjommen;

Vi ser när det kommer en stolle te' sta'n.

Stolpe ut, sas.

Sov sött, Sven lelle...

Dö - vesste la nte att dö va göttabörrrgare! Kunde en la nte tro dö!

(OK då M2k, motbevisar väl min tes då lite grand, sen har vi Lasse Brandeby. Det gör TVÅ vettiga människor - men på EN HALV MILJON!!!)
Citera
2004-07-14, 05:11
  #5
Medlem
Shallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenStolpe
(OK då M2k, motbevisar väl min tes då lite grand, sen har vi Lasse Brandeby. Det gör TVÅ vettiga människor - men på EN HALV MILJON!!!)

Patrik Sjöberg då?
Citera
2004-07-14, 08:04
  #6
Medlem
Generellt sett

Generellt sett så tycker jag att folk/bönner brukar tycka att det är mycket trevligare i Götet då göbbarna här e mycket goare, sen så är det uppenbart att 031-bor är gjorda av ett fan så mycket hårdare virke än folk från 08-området, detta rimligtvis sagt med vissa undatag men du kan dock inte neka till det.
Citera
2004-07-14, 08:08
  #7
Medlem
Shallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ch Joe Black
Generellt sett så tycker jag att folk/bönner brukar tycka att det är mycket trevligare i Götet då göbbarna här e mycket goare, sen så är det uppenbart att 031-bor är gjorda av ett fan så mycket hårdare virke än folk från 08-området, detta rimligtvis sagt med vissa undatag men du kan dock inte neka till det.

Hell yeah
Citera
2004-07-14, 10:25
  #8
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenStolpe
Dö - vesste la nte att dö va göttabörrrgare! Kunde en la nte tro dö!

(OK då M2k, motbevisar väl min tes då lite grand, sen har vi Lasse Brandeby. Det gör TVÅ vettiga människor - men på EN HALV MILJON!!!)

Som sagt, Sjöberg, Loket, Kronér, Sonya Hedenbratt, Albert&Herbert, Harald Treutiger osv. i en aldrig sinande ström. Säg aldrig så om oss igen!
Citera
2004-07-14, 12:16
  #9
Medlem
tokens avatar
Kan någon vara snäll och översätta SvenStolpes inlägg från Stockholmska?

/Undertecknad
Var i Göteborg senast igår.
Citera
2004-07-14, 14:36
  #10
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Ähum...tjommen;

Vi ser när det kommer en stoll(p)e te' sta'n.

Stolpe ut, sas.

Sov sött, Sven lelle...
Kunde inte sagt det bättre själv!
Fler bra människor:
Gren, Fiolmannen, ahlman, Svennis (ett tag iallfall, hav förbarmande...), Torbjörn Nilsson...

Det finns hundratals. Bra stockholmare:
Albert Engström var väl i Stockholm mycket? Han hade ju ett gott öga till Göteborgare iallfall...
Citera
2004-07-14, 20:25
  #11
Medlem
Vad sägs om Glenn Hysen,Magnus Wislander och Clark Olofsson alla hisingspöjkar
Citera
2004-07-14, 20:48
  #12
Medlem
Kontra med vad!???

Citat:
Ursprungligen postat av Arnie
Vad sägs om Glenn Hysen,Magnus Wislander och Clark Olofsson alla hisingspöjkar

Vad e fjollåttornas svar på det,,,,, Gary Sundgren
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f137379

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback