Jag hatar det. De kommer göra det om någon vecka. Jag har varit förkyld till och från med några dagars mellanrum i cirka 2-4 månader.
Jag tror att det är en allergi som får det att kännas som en förkylning.
Nu ska de peta i min hals med sån superlång bomullstops. USCH! Jag hatar verkligen det här. Är det oartigt om jag frågar sjuksköterskan om jag kan göra det själv?
Eller vad tycker ni jag ska göra. Jag tejpade fast en bommulstops på en kinapinne och testade själv. Jag kunde endast trycka där bak i svalgen (I halsen bakom minitungan) 3 gånger sedan orkade jag inte mer. Hatar den känslan :P
Med all respekt - sluta gnäll över det här lilla. Det tar inte många sekunder och du får hjälp med ditt problem, den långvariga förkylningen. Hur kan en liten tops orsaka så mycket oro?
Med all respekt - sluta gnäll över det här lilla. Det tar inte många sekunder och du får hjälp med ditt problem, den långvariga förkylningen. Hur kan en liten tops orsaka så mycket oro?
Varför skulle han inte få göra det själv. Bara han är väl införstådd i hur/vart han ska ta så borde det gå bra (jag har då inte fått någon utbildning att prata om angående detta och ändå utför jag sådana tester).
Perineum brukar man få topsa själv men det är å andra sidan inget prov vår TS behöver ta. Det tar inte många sekunder för en van undersökare att ta prov från halsen och garanterar högre sannolikhet att man tar från rätt lokaler jämfört med om man ska försöka undervisa en lekman i hur man ska göra (och som dessutom verkar tycka det är riktigt obehagligt och därför inte skrapar tillräckligt hårt).