2010-11-29, 00:17
Medlem
bleach88s avatar
Jag hatar det. De kommer göra det om någon vecka. Jag har varit förkyld till och från med några dagars mellanrum i cirka 2-4 månader.

Jag tror att det är en allergi som får det att kännas som en förkylning.

Nu ska de peta i min hals med sån superlång bomullstops. USCH! Jag hatar verkligen det här. Är det oartigt om jag frågar sjuksköterskan om jag kan göra det själv?

Eller vad tycker ni jag ska göra. Jag tejpade fast en bommulstops på en kinapinne och testade själv. Jag kunde endast trycka där bak i svalgen (I halsen bakom minitungan) 3 gånger sedan orkade jag inte mer. Hatar den känslan :P
Citera
2010-11-29, 00:38
Medlem
toydolls avatar
Nu vet jag inte hur det ser ut på vårdcentraler (eller vart du nu ska gå), men för att vara petig så brukar det vara undersköterskor som gör sådant...

Men jag skulle absolut inte ta illa upp om någon ville göra det själv. Jag brukar själv fråga ifall de vill ta själva i perineum (mellangården).

Bara man tar på rätt ställe tycker jag det är fritt fram.
Citera
2010-11-29, 00:51
Medlem
bleach88s avatar
Tack för svaret.

Då frågar jag undersköterskan/sköterskan om jag kan peta med topsen i halsen själv då!
TACK!
Citera
2010-11-29, 11:02
Medlem
Fru Vs avatar
jag tror inte du får göra det själv i halsen.

Med all respekt - sluta gnäll över det här lilla. Det tar inte många sekunder och du får hjälp med ditt problem, den långvariga förkylningen. Hur kan en liten tops orsaka så mycket oro?
Citera
2010-11-29, 13:13
Medlem
bleach88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru V
jag tror inte du får göra det själv i halsen.

Med all respekt - sluta gnäll över det här lilla. Det tar inte många sekunder och du får hjälp med ditt problem, den långvariga förkylningen. Hur kan en liten tops orsaka så mycket oro?

Okej då :P HAHA
Citera
2010-12-01, 01:53
Medlem
toydolls avatar
Varför skulle han inte få göra det själv. Bara han är väl införstådd i hur/vart han ska ta så borde det gå bra (jag har då inte fått någon utbildning att prata om angående detta och ändå utför jag sådana tester).
Citera
2010-12-01, 11:46
Medlem
Fru Vs avatar
Perineum brukar man få topsa själv men det är å andra sidan inget prov vår TS behöver ta. Det tar inte många sekunder för en van undersökare att ta prov från halsen och garanterar högre sannolikhet att man tar från rätt lokaler jämfört med om man ska försöka undervisa en lekman i hur man ska göra (och som dessutom verkar tycka det är riktigt obehagligt och därför inte skrapar tillräckligt hårt).
Citera
2010-12-01, 13:02
Medlem
VanityFairs avatar
Uppdatera tråden när du får svaret. Jag har nämligen varit förkyld i kanske 2 månader.

/VF
Citera
2010-12-02, 16:09
Medlem
bleach88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanityFair
Uppdatera tråden när du får svaret. Jag har nämligen varit förkyld i kanske 2 månader.

/VF

Absolut. Jag har tid den 9:e. Återkommer med svar då .
Citera
2010-12-13, 20:31
Medlem
VanityFairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleach88
Absolut. Jag har tid den 9:e. Återkommer med svar då .

Är du död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in