Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-11-28, 22:14
Medlem
Hej!

Hade tänkt att överklocka min processor. Har läst sweclockers guide, förstår det mesta men tänkte om någon har erfarenhet av denna/liknande processor, och exempelvis har färdiga/approx värden till överklockning? Funkar mitt system ens bra att överklocka? Tips till förstagångs-överklockaren?

Moderkort: Gigabyte P35-DS4
Processor: Intel Core 2 Duo E6550 2.33 GHz
Minnen: 2 st. 1024MB DDR2 (FSB: DRAM ratio 5:6)

Slänger med en bild på allt som jag hoppas kan ge något! tänkte f.ö. inte maxa systemet eller så
http://i.solidfiles.net/a2969.jpg

Tack på förhand! Mvh, akervall
Senast redigerad av akervall 2010-11-28 kl. 22:23.
Citera
2010-11-28, 22:48
Medlem
Fattar inte varför du ska klocka en så dålig processor. Finns liksom ingen anledning. Köp ny istället och klocka, denna kommer du inte långt med...
Citera
2010-11-29, 00:55
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akervall
Hej!

Hade tänkt att överklocka min processor. Har läst sweclockers guide, förstår det mesta men tänkte om någon har erfarenhet av denna/liknande processor, och exempelvis har färdiga/approx värden till överklockning? Funkar mitt system ens bra att överklocka? Tips till förstagångs-överklockaren?

Moderkort: Gigabyte P35-DS4
Processor: Intel Core 2 Duo E6550 2.33 GHz
Minnen: 2 st. 1024MB DDR2 (FSB: DRAM ratio 5:6)

Slänger med en bild på allt som jag hoppas kan ge något! tänkte f.ö. inte maxa systemet eller så
http://i.solidfiles.net/a2969.jpg

Tack på förhand! Mvh, akervall
Gå till forumet på sweclockers.com, läs HELA överklockningsguiden och prova dig fram.
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Fattar inte varför du ska klocka en så dålig processor. Finns liksom ingen anledning. Köp ny istället och klocka, denna kommer du inte långt med...
Det är väl rätt logiskt att man klockar en cpu som du själv säger är lite "sämre", mer för pengarna.
Citera
2010-11-29, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders

Och själv fattar jag inte varför så många här måste komma med så korkade svar som just ditt.

OT: Klocka på du! Finns även guider på youtube om du föredrar det. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in