2010-11-28, 21:47
Medlem
Hej!
Min dator har segat ner sig rejält senaste tiden (2-3mån) och nu är det helt katastrofalt, tar kanske 5 min att starta och min dator äter tydligen upp all bandbredd också ifrån min familj. Mitt bredband är sinnesjukt segt, jag gav upp när mina spionprogram inte hittade någonting och bestämde mig för att installera om win7 och rensa skiten.

Problem uppstår;
Mitt tangentbord funkar inte i boot menu eller när den ska boota så kan inte boota via cd:n. Han även provat tangentbord med ps/2 port som min dator inte verkar ta överhuvudtaget. Och sen gick jag in i bios och ändrade så att den alltid bootar från min cdläsare, äntligen lite hopp? Men nej, såklart så ska man trycka på valfri tangent för att bekräfta bootning från cd:n och där tar det stopp när mitt tangentbord inte vill funka.

Försöker installera xp istället, stoppar in skivan och det startar upp, jag kan välja att göra ALLT, utom att installera xp. Är admin på min dator så fattar inte varför jag inte kan välja att nedgradera mig :P

Ungefär där tror jag att jag ska dö och det känns som jag har testat allt. Vad ska jag göra?

Mvh Kzou
Citera
2010-11-28, 22:03
Medlem
gorgonzolas avatar
Kanske läste fel men försöker du installera XP över Win7? Det går inte, du måste formatera isf.
Citera
2010-11-28, 22:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgonzola
Kanske läste fel men försöker du installera XP över Win7? Det går inte, du måste formatera isf.

TS skrev att h*n försökte sätta boot-ordningen, men kunde ej detta för tangentbordet. Detta scenarie var nog avsett för en ominstallation av OS.
Citera
2010-11-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
TS skrev att h*n försökte sätta boot-ordningen, men kunde ej detta för tangentbordet. Detta scenarie var nog avsett för en ominstallation av OS.

Precis
Citera
2010-11-28, 22:25
Medlem
jeanthss avatar
men alltså, tangentbordet fungerar för att kolla inställningar i bios? isåfall, kolla så att USB-keybord el liknande är enabled i bios. kan vara felet.
Citera
2010-11-28, 22:26
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanths
men alltså, tangentbordet fungerar för att kolla inställningar i bios? isåfall, kolla så att USB-keybord el liknande är enabled i bios. kan vara felet.

fel och fel, men inställningen
Citera
2010-11-28, 23:07
Medlem
gorgonzolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

Hmm, jag tolkade detta:

Citat:
Försöker installera xp istället, stoppar in skivan och det startar upp, jag kan välja att göra ALLT, utom att installera xp. Är admin på min dator så fattar inte varför jag inte kan välja att nedgradera mig :P

som att han kunde välja grejer "jag kan välja att göra ALLT"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in