• 2
  • 3
2004-08-04, 17:29
Medlem
Alladins avatar
Köper bara de som handlar om att du råkar illa ut i gaviditeten, då gäller det ju inte mig.
Undviker köpa som om nedsatt spermaproduktion och impotens.
Gör så och cigg är ofarliga för oss killar... för tjejer = Gör tvärt om.
Citera
2004-08-06, 17:39
Medlem
Pjäxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jo Kanadas var läckra. Skulle ha fått mig att köpa flera!

Hmmm. Lite för nära sanningen för att vara roligt. Jag är nämligen nästan helt hundra på att jag läste en artikel i samband med införandet av dessa varningstexter. Denna artikel hävdade att man funderat på den kanadensiska modellen, men att studier visat att nuvarande utforming var mer effektiv. Dessvärre hittar jag nu nada att backa upp detta påstående med, men det kan var värt att ha i åtanke.
Citera
2004-08-06, 21:44
Medlem
systemcepes avatar
bra ide med varningstext. kan ju finnas en eller annan xxxx(byt ut mot valfria bokstäver), som missat hela propagandan om att rökning är farligt. själv gillar jag att leva farligt, därför röker jag. tycker att de borde sätta ut såna dekaler på spritflaskorna också. fast kanske avsaknaden av såna dekaler avskräcker vilda typer som jag *host*
Citera
2004-08-07, 14:25
Bannlyst
"Rökning får din hud att åldras" finns ju också, och träffar nog sin målgrupp mycket effektivt!

SJälv väljer jag alltid paket med den texten, framför "Rökning dödar". Man vill ju inte ha de farligaste ciggarna!
Citera
2004-08-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Kanadas texter med bild om passiv röknings effekt på barn och foster är strålande.

håller med =)
Citera
2004-08-09, 23:26
Medlem
Autumn Auroras avatar
Kanadas var bra mkt mer avskräckande än svenska.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in