2010-12-13, 18:51
Medlem
vivalalegions avatar
Fränt. En person som med hjälp av google har satt en diagnos.
Det skulle liksom inte vem som helst kunna klara av.
2010-12-13, 21:38
Medlem
Devlin666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprialk
Psykopater är ju kända för sin extremt dåliga musiksmak, vilka är dina favoriter ?
Jag tänker bortse från ditt påstående oavsett om det var ett skämt eller icke.

Klassisk musik är väldigt uppskattat men goth innehåller en del klassiska instrument, så jag antar att detta bidrar till varför jag gillar denna genre. Metal kanuppskattas, dark industrial och instrumental (Tillexempel:Requiem for a Dream & X -Ray Dog The Sorcerer)..

1. Instrumental
2. Klassisk
2. Goth
3. Dark Industrial
4. Metal (Blandad)

Citat:
Ursprungligen postat av Gladkille
Skitprat! Tänk att det inte finns en enda psyktråd på Flashback som stämmer med verkligheten. Det typiska för psykopater är inte mord.

Wikipedia:
Tidiga indikatorer för psykopati [redigera]

* En ovanligt lång period av sängvätning i barndomen
* Grymhet mot djur tidigt i barndomen
* Pyromani och annan vandalism, som är allvarligare än vanliga "pojkstreck"
* Lögner "för skojs skull" för att driva med andra
* Skolk då barnet anser att hans egna nöjen är viktigare än skolan
* Stölder eftersom användning av andras ägodelar anses vara en självklar rätt
* Aggression mot omgivningen som "ska lyda"
* Förakt mot auktoriteter som psykopaten inte anser sig behöva lyda
* Använder redan i tidig ålder ursäktande fraser likt: "Jag vet inte vad som flög i mig"

De tre indikatorerna, sängvätning, grymhet mot djur och pyromani, kända som "MacDonald-triaden", beskrevs först av J. M. MacDonald som indikatorer för psykopati. Relevansen gentemot seriemördare är idag ifrågasatt men tycks fortfarande gälla för psykopati.

Visst, mord förekommer säkert bland psykopater, men är inte alls vanligt.
De punkterna kan indikera på psykopati, då alla kriterier skall uppfyllas, men det är långt ifrån tillräckligt till att klassificera någon som psykopat..
Citat:
Ursprungligen postat av oxicum
Har psykopaten någonsin träffat någon med asperger
I så fall hur funkade det?? Jag själv som har asp har absolut inget problem med att märka pater i min omgivning
Jag tänkte utifrån vissa likheter i beteende...
Svagare än mängden som tidigare nämnt, men intressanta. De är misstänksamma av sig, men lojala när 'barriär' är borttagen..
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Jag känner verkligen av din höga intelligens, när jag läser dina inlägg. Du kan inte ens skriva en mening utan att det börjar köra ihop sig. Dina argument är tomma och värdelösa.

Visst. Du kan fortsätta att förneka sanningen, om det får dig att må bättre.

Du är värdelös.
Underbart, man måste bara 'älska' när sådana människor dyker upp..
Nåväl, det här är ju flashback efter allt..
Senast redigerad av Devlin666 2010-12-13 kl. 21:50.
2010-12-13, 22:19
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Det ligger mycket i det du skriver. men du snälla, försök. Bara försök. Folk har försökt och det brukar aldrig sluta lyckligt för dem eller mig heller för den delen.

Självklart har jag rätt i det jag säger. Jag har alltid rätt. Ojdå! Det låter farligt. Berätta vad som har hänt! Eller är det kanske bara tangentbordskrigare som jag diskuterar med?

Citat:
Ursprungligen postat av oxicum
V

Det kan hända att min stavning inte är världens bästa när man sitter och skriver från mobilen men föresten vad säger min förmåga att stava om min intelligens?? Din lilla stackare...
Och som ovanstående skrev det brukar inte sluta bra för du är inte högst upp på näringskedjan
tyvär...haha

Det tar längre tid att läsa om texten man läser nästan är obegriplig. Kan du inte skriva ett par meningar utan att få problem? Självklart kommer folk betrakta dig som en idiot, om du skriver som en.

Du är väldigt naiv, måste jag få säga! Jag vet att jag är "annorlunda", men jag har något som inte ni har. Min intelligens som gör att jag kan bemästra alla roller här i livet utan några problem. Jag kan sätta mig in i människors problem, utan att känna mig delaktig i dom. Det kan inte ni. Ni kan bara en roll och det är att få resten av världen att skratta åt er.

Jag skulle inte sätta mig längst ner på närningskedja och inte heller är jag högst upp. Utan jag är där jag alltid vill vara. Bakom dig, er och hela mänskligheten. Tillskillnad från er, som befinner sig längst nere i träsket.

MannenBakomDig
Senast redigerad av MannenBakomDig 2010-12-13 kl. 22:24.
2010-12-14, 01:02
Medlem
oxicums avatar
Citat:
Självklart har jag rätt i det jag säger. Jag har alltid rätt. Ojdå! Det låter farligt. Berätta vad som har hänt! Eller är det kansk
Ee bara tangentbordskrigare som jag diskuterar med?

Det tar längre tid att läsa om texten man läser nästan är obegriplig. Kan du inte skriva ett par meningar utan att få problem? Självklart kommer folk betrakta dig som en idiot, om du skriver som en.

Du är väldigt naiv, måste jag få säga! Jag vet att jag är "annorlunda", men jag har något som inte ni har. Min intelligens som gör att jag kan bemästra alla roller här i livet utan några problem. Jag kan sätta mig in i människors problem, utan att känna mig delaktig i dom. Det kan inte ni. Ni kan bara en roll och det är att få resten av världen att skratta åt er.

Jag skulle inte sätta mig längst ner på närningskedja och inte heller är jag högst upp. Utan jag är där jag alltid vill vara. Bakom dig, er och hela mänskligheten. Tillskillnad från er, som befinner sig längst nere i träsket.

MannenBakomDig

Du värkar tro att pater besitter en högre intelligens än resten vilket är en självklar lögn..
Dessutom misstar du mig för naiv när jag för tillfället läser, söker och finner, vilket jag alltid gör .. Så skriv du på jag kommer att bevaka och bemästra ditt spel med ögon i nacken..
Senast redigerad av oxicum 2010-12-14 kl. 01:08.
2010-12-14, 01:17
Medlem
Euthanatics avatar
Självuppfyllande profetia någon?
2010-12-14, 01:43
Medlem
Citat:
Självklart har jag rätt i det jag säger. Jag har alltid rätt. Ojdå! Det låter farligt. Berätta vad som har hänt! Eller är det kanske bara tangentbordskrigare som jag diskuterar med?

MannenBakomDig
Det tog kanske i lite gran när du själv fick ur dig det där?
Nu är jag relativt övertygad om att du har kryddat på den här virtuella karaktären "MannenBakomDig" och det är inget som är fel i sig men just att på -
ett såpass utförligt sätt beskriva hurpass mjäkiga och lättpåverkade andra är för din virtuella karaktärs inflytande gör dig själv lite som en narr. Så är det men jag är också rätt så övertygad om att du i ditt samt alla andras 'verkliga liv' inte alls är så.

Och att vara annorlunda är inget att skämmas för i dagens samhälle där det nästan blivit en norm att vara såpass annorlunda som det bara går.
Det är mera på individens favör kan man säga.

Lycka till!
2010-12-14, 17:24
Medlem
Jag undrar över hur personlighetsförändringen gick till? förstod ni vad som höll på att hända?
Kan en psykopat försvagas/ bli starkare?
2010-12-14, 17:55
Medlem
Ilistes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddub
Jag undrar över hur personlighetsförändringen gick till? förstod ni vad som höll på att hända?
Kan en psykopat försvagas/ bli starkare?
Psykopat blir man vid födseln, en sociopat formas av omgivningen.

MannenBakomDig: Varför skulle bara du och ingen annan kunna spela en roll? Och ärligt talat verkar du inte vara så överdrivet intelligent på det sätt du beskriver dig själv som..
2010-12-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iliste
Psykopat blir man vid födseln, en sociopat formas av omgivningen.

Okej, jag lämnar över den frågan till de andra då.

Finns det en mörk sida du brottas med? missbruk, våld osv..
2010-12-15, 14:02
Medlem
2mass avatar
Är du eller har du varit sängvätare?

Drömmer du när du sover?

Har du cp-krafter?
2010-12-16, 14:58
Medlem
BoISarens avatar
Den här tråden har utvecklats till en diskussionstråd om psykopati, och sådana trådar finns.

*KLICK*

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in