Citat:
Ursprungligen postat av sprialk
Psykopater är ju kända för sin extremt dåliga musiksmak, vilka är dina favoriter ?
Jag tänker bortse från ditt påstående oavsett om det var ett skämt eller icke.
Klassisk musik är väldigt uppskattat men goth innehåller en del klassiska instrument, så jag antar att detta bidrar till varför jag gillar denna genre. Metal
kanuppskattas, dark industrial och instrumental (Tillexempel:Requiem for a Dream & X -Ray Dog The Sorcerer)..
1. Instrumental
2. Klassisk
2. Goth
3. Dark Industrial
4. Metal (Blandad)
Citat:
Ursprungligen postat av Gladkille
Skitprat! Tänk att det inte finns en enda psyktråd på Flashback som stämmer med verkligheten. Det typiska för psykopater är inte mord.
Wikipedia:
Tidiga indikatorer för psykopati [redigera]
* En ovanligt lång period av sängvätning i barndomen
* Grymhet mot djur tidigt i barndomen
* Pyromani och annan vandalism, som är allvarligare än vanliga "pojkstreck"
* Lögner "för skojs skull" för att driva med andra
* Skolk då barnet anser att hans egna nöjen är viktigare än skolan
* Stölder eftersom användning av andras ägodelar anses vara en självklar rätt
* Aggression mot omgivningen som "ska lyda"
* Förakt mot auktoriteter som psykopaten inte anser sig behöva lyda
* Använder redan i tidig ålder ursäktande fraser likt: "Jag vet inte vad som flög i mig"
De tre indikatorerna, sängvätning, grymhet mot djur och pyromani, kända som "MacDonald-triaden", beskrevs först av J. M. MacDonald som indikatorer för psykopati. Relevansen gentemot seriemördare är idag ifrågasatt men tycks fortfarande gälla för psykopati.
Visst, mord förekommer säkert bland psykopater, men är inte alls vanligt.
De punkterna kan indikera på psykopati, då alla kriterier skall uppfyllas, men det är långt ifrån tillräckligt till att klassificera någon som psykopat..
Citat:
Ursprungligen postat av oxicum
Har psykopaten någonsin träffat någon med asperger
I så fall hur funkade det?? Jag själv som har asp har absolut inget problem med att märka pater i min omgivning
Jag tänkte utifrån vissa likheter i beteende...
Svagare än mängden som tidigare nämnt, men intressanta. De är misstänksamma av sig, men lojala när 'barriär' är borttagen..
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Jag känner verkligen av din höga intelligens, när jag läser dina inlägg. Du kan inte ens skriva en mening utan att det börjar köra ihop sig. Dina argument är tomma och värdelösa.
Visst. Du kan fortsätta att förneka sanningen, om det får dig att må bättre.
Du är värdelös.
Underbart, man måste bara 'älska' när sådana människor dyker upp..
Nåväl, det här är ju flashback efter allt..