2010-11-28, 13:37
Medlem
glastubens avatar
När jag växte upp fanns det små 200ml tetrapack med juice med karaktärer ur djungelboken på. Utan tvekan är denna juice djupt inrotad i barndomen hos alla som föddes i mitten av 80-talet.

Jag saknar den och har letat efter en nutida juice som smakar likadant, men av nån anledning har jag inte lyckats. Vad var det egentligen för frukter i den där juicen, nån som vet?
Citera
2010-11-28, 22:01
Medlem
NiCrues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glastuben
När jag växte upp fanns det små 200ml tetrapack med juice med karaktärer ur djungelboken på. Utan tvekan är denna juice djupt inrotad i barndomen hos alla som föddes i mitten av 80-talet.

Jag saknar den och har letat efter en nutida juice som smakar likadant, men av nån anledning har jag inte lyckats. Vad var det egentligen för frukter i den där juicen, nån som vet?

Var det inte en tropisk fruktsmak på dessa?
I stil med exotisk nektar eller dyl?
Citera
2010-11-29, 02:05
Medlem
Ja, Mowgli-juicerna är för mig också verkligen nostalgisk barndom. Kommer ihåg att jag körde ut med pappa på lördagmorgnarna till ett gammaldags närlivs och inhandlade nybakta bullar samt Mowgli-juice. Det var tider det...

Jag har för mig att Skånemejerier tillverkade dessa juicer och om jag inte missminner mig helt smakade jag för en tid sedan Bravo juice Apelsin/Äpple/Mandarinjuice som hade exakt samma smak som Mowgli-juicen. Det blev en rejäl flashback.

http://www.skanemejerier.se/sv/Vara-produkter/Produktkatalog/Produkt/?artnr=56172&prod=p&prodt=FG

(Som sagt, jag är rätt säker på att det var denna juice, kan också ha varit en annan Bravo-sort...)
Citera
2013-08-11, 20:47
Medlem
gucci_manes avatar
Glocken gold från iCA smakar likadant.
Citera
2013-08-11, 20:49
Bannlyst
Nej, ingenting smakar som den här gamla juicen. Det hette förresten Djungeljuice.
http://mystiskt.blogspot.se/2012/11/djungeljuice.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in