2010-11-27, 23:48
Medlem
Krafses avatar
Kort sagt: Jag har glömt lösenordet till min g-mail och hårddisken där jag hade det sparat har kraschat.

Jag tänkte kolla om ni datorkunniga vet om det går att komma över lösenordet igen, om det finns sparat i föräldrarnas dator ifall jag har loggat in där också? (Rätt säker på att jag har loggat in där.)

Antar att chansen är yttepytteliten men tänkte om det finns någon mappjävel jag kan gå in och rota i eller nåt?
Citera
2010-11-27, 23:50
Medlem
matte03s avatar
testat https://www.google.com/accounts/reco...&ltmpl=default ?
Citera
2010-11-28, 00:13
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte03
testat https://www.google.com/accounts/reco...&ltmpl=default ?

Faktiskt inte, inte säker på vad som händer om jag gör det? Jag har väl inget google-konto utan ett g-mail konto, och då måste jag väl logga in på g-mail, vilket ju är den jag saknar lösenordet på? Eller tänker jag helt fel nu?

Kan också aldrig tänka mig att man kan återställa lösenordet på g-mail om man bara har själva mailadressen? Då kan ju vem som helst återställa lösenord om de bara skriver in adressen.
Citera
2010-11-28, 00:20
Medlem
Ett gmailkonto är ett googlekonto

När du reggade ditt gmail så fick du ange en alternativ epost samt mobilnr har jag för mig. Dessa uppgifter kan användas för att återställa ditt lösen, och det är det länken ovan gör. DVS skickar inloggningsinfo till de alternativa epost/mob/tel
Senast redigerad av zondar 2010-11-28 kl. 00:23.
Citera
2010-11-28, 00:30
Medlem
Krafses avatar
Wohooo! Jag gjorde det!

Min säkerhetsfråga löd: "Är du störd i huvudet?" och jag svarade "ja" också kom jag in.

Tänk om någon hade testat att återställa lösenordet haha, hade varit aslätt att komma in ju. Nu bytte jag dock till en annan fråga där svaret är liiite svårare att gissa. Och denna gången skrev jag ner mitt nya lösenord på en papperslapp som jag håller stenhårt i.

Tråden kan således låsas (eller bara ignoreras) och jag tackar för allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in