2010-11-27, 16:45
Medlem
Hejsan!

Imorgon planerar jag att överraska min kära mor, som för övrigt lagar extremt god mat, på hennes födelsedag.
Jag behöver lite tips till vad jag ska laga! Förutom maten kommer jag göra en födelsedagstårta och tiramisu, men vi kommer vara 5 personer och 3 av dem äter väldigt mycket.

Alla vi gillar kött väldigt mycket och därför är jag lite inne på att göra en mäktig kötträtt och jag tror det kommer räcka med 1 rätt med något tillbehör. Möjligtvis Beef Wellington, eller en Entrecôte.

Vad kan ni rekommendera? Har hela dagen på mig imorgon då hon jobbar fram tills eftermiddagen, så tid är inget problem. Pengar, ja det kanske inte behöver kosta mer än tusenlappen, då känns det bra i plånboken i alla fall

Sitter även och letar i andra forumtrådar efter tips men om ni får en snilleblixt så skriv gärna här!

Tack på förhand!
Citera
2010-11-27, 16:51
Medlem
För övrigt så gillar de andra gästerna i princip allting utom en som inte gillar rätter från havet (fisk, räkor, musslor o.s.v.) - vilket inte jag heller gillar.

Men som sagt så är kött den stora favoriten i vår grupp! Är som sagt inne på en stor, saftig köttbit.. mums!
Citera
2010-11-27, 16:55
Medlem
Kör på Boeuf Bourguignon!
Citera
2010-11-27, 16:58
Bannlyst
Gör en saftig baconlindad köttfärslimpa med champinjoner och oliver inuti... Väldigt gott!
Citera
2010-11-27, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagz08
Kör på Boeuf Bourguignon!
Mja, är inte riktigt sugen på en gryta. Vill mer tillaga en köttbit på något sätt, men tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av psycozman
Gör en saftig baconlindad köttfärslimpa med champinjoner och oliver inuti... Väldigt gott!
Låter ganska gott! Men vill nog inte göra en köttffärslimpa..
Citera
2010-11-27, 17:09
Medlem
http://www.tasteline.com/Recept/Vitl...let_provencale

Vad tror ni om denna? Ser och låter väldigt gott och enkelt?
Citera
2010-11-27, 20:05
Medlem
P0cah0ntass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahlenz
http://www.tasteline.com/Recept/Vitl...let_provencale

Vad tror ni om denna? Ser och låter väldigt gott och enkelt?

gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in