Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-27, 15:19
Medlem
Hej jag har fått ett stort problem med min data som jag inte har en aning om hur jag ska lösa. Jag har windows 7 men jag har även xp installerat virtuellt det var inte jag som fixade detta utan en polare så jag har ingen aning om det är där nånstans mitt problem ligger(jag använder xp till spel och windows 7 när jag jobbar) . Till mitt problem för ungefär 1 vecka sen fick jag blue screen på datorn, startade om den och istället för den vanliga blå bakgrunden startades den med svart och inga av mina program var kvar. Istället hittade jag istället mina ner laddade filer, spel och jobb data i en fil på C / användare / Namn .

Här i denna filen finns nu alla mina gamla filer inklusive den xp som inte går att starta längre och när jag t ex laddar ner nånting t ex en torrent så när den är klar finns filen inte även om jag höger klickar tar öppna map för att hitta torrenten på det viset. Samma när jag laddar ner winrar filer när jag extraherar filerna så kommer de inte upp. Så någon som kan hjälpa mig med detta problem och eller som möjligtvis vet vad som har hänt ?
Citera
2010-11-27, 15:34
Medlem
OffensiveShits avatar
Fan låter stökigt. Jag har inget direkt svar, men kan bero på ram minnet som inte pallar att köra 2 os samtidigt. Försök återställa win7 till ett tidigare stadie..förresten så klarar win 7 de flesta äldre spel med compability mode(antar det är därför du kör win xp)
Citera
2010-11-27, 15:41
Medlem
Hm okej, jag har 4gb ram, får väll testa återställa till ett tidigare läge men undrar om den kmr förstå till vilket läge jag vill återställa ? Iom att datorn faktiskt fungerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in