2010-11-27, 15:06
Medlem
Robinson-Merals avatar
Jag köpte en ny router här om dan (en sån här: http://www.konsumentguiden.se/dator/natverk/tradlos_router/linksys_wag160n_draft_n_router-p-129c5570-8349-5b95-31aa-faa98f245d22.html) och nu försöker jag få den att funka med min förbannade Comhem-anslutning och självklart så går det inte. Vad jag förstår så är den nya routern också ett modem, så på så vis ska inte mitt gamla behövas. Problemet är bara att mitt nya modem/router saknar en koaxil-port.
Går det att lösa på något vis? Finns det kanske någon form av adapter? Att byta ut Comhem mot någon vettig internleverantör är tyvärr inget alternativ eftersom huset jag bor i har avtalat med dem.
Citera
2010-11-27, 15:21
Medlem
berrehs avatar
Du behöver ett kabelmodem för att ta in signalen från väggen. Du kan alltså inte bara "byta ut" ditt modem hursomhelst, bara Comhem som kan hjälpa dig med detta. Din bredbandstjänst är kopplad mot modemets mac-aderss så adaptrar och annat kan du också glömma.

Har du ett vanligt modem så är det bara att du kopplar:
Vägguttag> Coaxkabel > Modem > Din router > Datorer.
Citera
2010-11-27, 15:35
Bannlyst
Varför köpte du inte Comhems "nya" trådlösa modem Netgear CG 3100 istället? Det är ju kanonbra nu för tiden (efter alla uppdateringar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in