2010-11-27, 14:31
Medlem
Tja

Sitter och knoppar på en uppsats som grundar sig i kritiken mot FB och tänkte belysa den och visa hur fel den är.

Så tänkte fråga er om lite hjälp här. (Får inte bästisen Google att samarbeta med mig, får bara länkar hit när jag försöker hitta kritik )

Så vad med för kritik kan man säga att Flashback får utöver det senaste självmordet som LurifaxFlux genomförde via FB i oktober och det klassiska mantrat "Flashback innehåller illegal information och leder till brottslighet..."

Vore AWESOME med lite hjälp!
Citera
2010-11-27, 14:33
Medlem
Divino Codinos avatar
En grej är ju att fb är så mycket större än självmord, drogdelen och I&I, verkar inte som gemene man vet om det.
Citera
2010-11-27, 14:35
Medlem
reffis avatar
Drogdelen verkar inte vara så omtyckte av kritiker har jag hört i några debatter.
Citera
2010-11-27, 14:41
Medlem
qu4dros avatar
Lite dåligt är ju att flashback inte är totalt öppet, d.v.s det finns ämnen som man inte får tala om här också:
1.02. Diskussioner om illegal avkodning av tv-signaler är förbjudna
Men det är ju förståerligt, ingen vill ju bli stämd en gång till för samma sak
Senast redigerad av qu4dro 2010-11-27 kl. 15:32.
Citera
2010-11-27, 14:43
Medlem
Dino-ZaUries avatar
Att flashback är ett jäkligt inavlat ställe med nojiga människor som tror att de är einstein och vet allt???
Citera
2010-11-27, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divino Codino
En grej är ju att fb är så mycket större än självmord, drogdelen och I&I, verkar inte som gemene man vet om det.

Jaa precis!! Det är ju meningen att uppsatsen ska sluta upp med att bevisa det

Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
hade jag kunnat hade jag spelat moderatortennis med din tråd.

Haha är du inte ensam om, men om man fucking får ämnet slängt på en så måste man ju -.-
Citera
2010-11-27, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qu4dro
Lite dåligt är ju att flashback inte är totalt öppet, d.v.s det finns ämnen som man inte får tala om här också:
1.02. Diskussioner om illegal avkodning av tv-signaler är förbjudna

Hmm finns väl en logisk bakgrund där :/ Men håller med ska vara fritt här!
Citera
2010-11-27, 14:46
Medlem
Den externa kritiken bottnar i det (nästan, eller ja, ganska långt ifrån numer) fria ordet som råder här. Att rasister och knarkare får diskutera fritt utan att arkebuseras, avskedas från diverse jobb och svartlistas. Medias kritik är väl mycket från skvallerdelen och den hårda jargongen
Citera
2010-11-27, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swenezz
Hmm finns väl en logisk bakgrund där :/ Men håller med ska vara fritt här!

Jepp, att det tydligen är olagligt att diskutera piratkort och hur man avkodar TV-signaler. Däremot finns det delar av netiketten som jag absolut tycker inskränker yttrandefriheten, till exempel "nätmobbing" och forumraider, eftersom Flashback tydligen inte vill associeras med det. I praktiken inskränker det yttrandefriheten otroligt mycket eftersom mods kan känna efter själva lite grann vad som är nätmobbing och raidning. (Något som våra små minihitlers kommer förneka in i absurdum, snart får jag väl bann för en påhittad 1.06 också)
Citera
2010-11-27, 16:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Tja

Sitter och knoppar på en uppsats som grundar sig i kritiken mot FB och tänkte belysa den och visa hur fel den är.
Har du bestämt dig för att kritiken är fel innan du undersökt alla argument ordentligt?
Citera
2010-11-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Har du bestämt dig för att kritiken är fel innan du undersökt alla argument ordentligt?

Hmm, damn busted!! Valde att formulera mig så, för att undvika att få hate från en del medlemmar
Känns bättre att formulera mig så och sedan handla på ett korrekt sätt dvs. att göra en analys över argumentens hållbarhet osv.
Citera
2010-11-27, 16:14
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Tja

Så tänkte fråga er om lite hjälp här. (Får inte bästisen Google att samarbeta med mig, får bara länkar hit när jag försöker hitta kritik )

Så vad med för kritik kan man säga att Flashback får utöver det senaste självmordet som LurifaxFlux genomförde via FB i oktober och det klassiska mantrat "Flashback innehåller illegal information och leder till brottslighet..."

Vore AWESOME med lite hjälp!
Dels kan du argumentera för yttrandefriheten, att även de med de sjukaste idéer faktiskt, enligt FNs mänskliga rättigheter. Åberopa helt enkelt artikel 18 och 19 varefter du hävdar att dessa även gäller narkomaner och brottslingar.

Utöver det kan du använda argument som påvisar att flashback inte alls bara har rasister, narkomaner och pedofiler. Flashbacks besöks av två miljoner unika IPs i veckan. På flashback diskuteras allt från droger och vapen till utrikespolitik och filosofi. Det är Skandinaviens största forum, och eftersom man låter sina medlemmar tala fritt så är det naturligt att en hel del udda åsikter uppkommer. Att en överrepresentation råder handlar om att det bara är på flashback man får yttra kontroversiella åsikter, vilket leder till att folk med detta dras hit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in