Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-27, 13:18
Medlem
Jag har en mb pro och spillde ut en kaffekopp på vänster framsida häromdagen. Efter att skrikit en del skällsord och liknande stängde jag så fort som möjligt av den och öppnade chassit och torkade bort alla synliga kaffefläckar.

När jag några timmar senare vågar mig på att försöka starta den igen så är fläkten igång för fullt och datorn är minst lika seg som en pc. Endast när jag satt datorn i viloläge en längre stund så fungerar den som vanligt i någon halv minut utan fläkt för att sedan dra igång på högvarv igen.

Batterisymbolen uppe till höger är numera ett batteri med ett stort X på, vilket då innebär att batteriet är ur funktion.

Någon som har lite tips på vad jag borde göra? Går det att ändra någon inställning så att datorn fungerar som vanligt utan batteri? Har endast garanti och ingen försäkring.
Citera
2010-11-27, 19:17
Medlem
vaselines avatar
Jag gjorde samma sak för någon månad sen, fast med vin istället. Batteriet ballade ur, tangentbordet beter sig minst sagt konstigt och ljud har jag bara ur högtalaruttaget. Seg var datorn den första veckan men det gav sig efter ett tag. Jag ringde till Macoteket som sa att datorn kommer dö så småningom på grund av att vätskan orsakar kontakt med metalldelar som kommer ge kortslutning förr eller senare. Jag väntar nu svar från mitt försäkringsbolag, några kronor får jag förhoppningsvis för min MB, för det var fan dyrt att köpa en ny även om jag älskar den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in