Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-11-27, 04:33
Medlem
Tjena, Det är så att jag undrar om det går att ladda hem W7-os och installera det via datorn utan skiva eller måste jag ha det på en skiva?
Citera
2010-11-27, 04:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mellowdude
Tjena, Det är så att jag undrar om det går att ladda hem W7-os och installera det via datorn utan skiva eller måste jag ha det på en skiva?
Om du inte vill ha det "originella" så kan du nog tanka hem det via piratebay som jag gjorde. Funkar helt prima enligt mig.
Citera
2010-11-27, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycozman
Om du inte vill ha det "originella" så kan du nog tanka hem det via piratebay som jag gjorde. Funkar helt prima enligt mig.

Men kan jag bara starta setup.exe och det utan skiva och de funkar prima?
Citera
2010-11-27, 04:39
Medlem
du måsta ha det på en skiva, kanske usbminne. (Vet inte om det funkar med usb, har aldrig testat själv men jag har hört om folk som installerar xp via usb)

Borde inte vara helt omöjligt att ladda ner nån "uppgradering" och köra från datorn, men nu gissar jag brutalt mycket. Invänta mer kunniga svar
Citera
2010-11-27, 04:39
Bannlyst
Yes.

EDIT: skrev lite fel där. Exakt som herren ovanför mig säger så måste du ha lagt det på ett USB-minne( vilket jag gjorde) eller på en skiva. sen startar du om datorn blablabla kör in usb eller skivan i datorn och sedan löser du resten.
Senast redigerad av psycozman 2010-11-27 kl. 04:41. Anledning: missupfattning
Citera
2010-11-27, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycozman
Yes.
Förlåt men menar du min kommentar eller överstående?
Citera
2010-11-27, 04:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oogh
kanske usbminne. (Vet inte om det funkar med usb, har aldrig testat själv men jag har hört om folk som installerar xp via usb)
Installerat w7 några gånger från usb, suveränt bekvämt.
Kräver minst 4GB.

Finns gott om guider hur man fixar de, sök på "install windows 7 from usb"
Citera
2010-11-27, 04:43
Medlem
Så då måste jag alltså hitta ett USB-minne eller en tom skiva? Eller går det och bränna över till en skiva som redan har saker i sig?

Förlåt, ganska okunnig inom området.
Citera
2010-11-27, 04:48
Medlem
Citat:
Så då måste jag alltså hitta ett USB-minne eller en tom skiva? Eller går det och bränna över till en skiva som redan har saker i sig?

Förlåt, ganska okunnig inom området.

usbminnen är sjukt billiga, och efter att du är klar med installationen så kan du använda det till gud vet vad för lagring. Porr/cv/bilder osv.
Citera
2010-11-27, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oogh
usbminnen är sjukt billiga, och efter att du är klar med installationen så kan du använda det till gud vet vad för lagring. Porr/cv/bilder osv.

Det är så att jag hittade ett 4 GIG "stort" USB-minne. Och det står i guider att man behöver minst 4 så det borde väl funka? Sitter och läser igenom en guide och väntar på nerladdningen och tittar hur man ska göra och ser om de funkar.

Det borde ju funka tycker jag?
Citera
2010-11-27, 04:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Det borde ju funka tycker jag?
Ja, 3.61Gb krävdes för den versionen av w7 jag har.
Citera
2010-11-27, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ja, 3.61Gb krävdes för den versionen av w7 jag har.

Tack för svaret Nu ska vi se hur de går för mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in