2010-11-27, 01:03
Medlem
Lottizs avatar
Tjena Flashback,
en kompis till mig har gjort ett vad om att han klarar av att snusa upp en hel stock general white portion (alltså 10 dosor a 24 snusar) på 24 timmar.

Reglerna är som följer, en stock general white portion, snusarna ska snusas på vanligt sätt, alltså under läppen, han får ta två åt gången om han vill och varje snus ska minst ha varit inne i munnen i fem minuter.

Min fråga är alltså, kommer han hinna få i sig något nikotin från snusarna på bara fem minuter och om så är fallet hur kommer han påverkas av denna stora mängd nikotin? Kommer han kunna klara av att fullfölja vadet?
Citera
2010-11-27, 01:06
Medlem
gottmospahedens avatar
Jodå, man får i sig nikotin efter 5 minuter med en snus. Men att konstant snusa två snusar (om inte fler) innebär att din kompis kommer få rejäla sår på tandköttet. Tänk dig vanliga snussympton x10.
Sen så kommer han få jävligt ont i halsen ifall han sväljer snussaften.
Citera
Medlem
WhoFortyTwos avatar
5 spänn på att han spyr innan dagen är slut...
Citera
Medlem
Lottizs avatar
Kommer det vara riktigt farligt på något sätt?
Citera
2010-11-27, 01:08
Medlem
livsfarligt.
Citera
2010-11-27, 01:10
Medlem
Lottizs avatar
Går det att räkna på det på något sätt, varför livsfarligt? Kommer han svimma innan det blir farligt på riktigt?
Citera
2010-11-27, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lottiz
Tjena Flashback,
en kompis till mig har gjort ett vad om att han klarar av att snusa upp en hel stock general white portion (alltså 10 dosor a 24 snusar) på 24 timmar.

Reglerna är som följer, en stock general white portion, snusarna ska snusas på vanligt sätt, alltså under läppen, han får ta två åt gången om han vill och varje snus ska minst ha varit inne i munnen i fem minuter.

Min fråga är alltså, kommer han hinna få i sig något nikotin från snusarna på bara fem minuter och om så är fallet hur kommer han påverkas av denna stora mängd nikotin? Kommer han kunna klara av att fullfölja vadet?

Bränner det i plånboken nu eller!

Nej men, 10 snus i timmen, Det lär ju inte börja rinna till ordentligt för honom, men efter en timme när han spottat ut och stoppat in hela tiden så lär det bli ganska mycket. Men nej jag tror inte att det kommer ha några större effekter på honom. Klart, lite hjärtrus kan det bli, men inget farligt.
Jag snusar hela tiden, och det är klart det känns lite. Inte på hjärtat, men man märker ju det ändå i kroppen.
På lång tid så kan det säkert påverka men nikotin då det ökar pulsen, men under en sån kort tid så är chansen nästintill obefintlig.

Frågan är väl om han kommer ha sinnesnärvaro efter att ha varit vaken 24 timmar så att han inte glömmer bort att ta en snus...
Korkat vad måste jag faktiskt säga...
Säg att han måste röka 2 paket cigg på 2 timmar vore lite mer av en utmaning... Och då kan vi nog börja snacka om effekter på hjärtat och kroppen
Citera
2010-11-27, 01:12
Medlem
Lottizs avatar
Han kommer nog köra på två snus hela tiden, vilket skulle bli 10 timmars konstant snusande. Så sova hinner han ju.
Citera
2010-11-27, 01:18
Medlem
IntoTheVoids avatar
Han överlever nog, men kommer förmodligen må rätt illa och få en sjuhelvetes nikokick. Väldigt intressant vad måste jag säga.
Citera
2010-11-27, 01:19
Medlem
Lottizs avatar
Funderar på att filma och klippa ihop hur han påverkas av det, men kommer han ens göra det eller?
Citera
2010-11-27, 01:32
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
1920 mg nikotin i allt som allt. Tillräckligt för att döda en vuxen människa.
Biotillgänglighet: 20 to 45% (oral)

--------------------------------------
Nicotinell
Novartis

Depotplåster 21 mg/24 timmar

1 depotplåster à 21 mg/24 timmar innehåller 52,5 mg nikotin

TOXICITET: Letal intoxikation hos vuxen som använt flera plåster samtidigt utan att sänka tobakskonsumtionen. Ett plåster (21 mg/24 tim) till 11-mån barn gav måttlig intoxikation. ½ plåster (21mg/24tim) till 4-åring gav efter ett par timmar lindrig till måttlig intoxikation.

Tecken om symtom på en överdos från Nicotinell kan förväntas vara desamma som vid akut nikotinförgiftning: Illamående, kräkningar, buksmärtor. Blekhet, svettning, yrsel, huvudvärk, agitation, slöhet. Salivation. Takykardi, ev bradykardi, blodtrycksfall. Vid allvarlig förgiftning kramper, medvetslöshet, ventrikulära arytmier, andningsinsufficiens.
-----------------------------------------
Litet mer läsning: http://en.wikipedia.org/wiki/Nicotine#cite_note-48
http://en.wikipedia.org/wiki/Nicotine_poisoning

Detta är ett nervgift och livsfarligt.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2010-11-27 kl. 01:39.
Citera
2010-11-27, 01:42
Medlem
SyphaXs avatar
Slöseri på snus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto