Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Jag tycker att det var lite långa intron i förhållande till låtens längd. Sen skulle jag vilja ha ett break där du gör låten "smalare" eller helt byter melodi. Alltså inte bara plockar bort trummor och bas.
Sen skulle jag vilja ha låtarna längre.
Jag tycker du hade riktigt bra melodier och får till ett ganska fylligt sound. Jag gissar på att du inte spelar något instrument utanför datorn för du verkar ha, precis som man ska, skitit i allt vad musikaliskaregler heter. Det är bra! Då kan du göra det som låter bra istället för det som är rätt. Om jag var otydlig nog.
Så längre låtar eller kortare intro (helst längre låtar) och ett break så är jag tillfredsställd!
Tack så mycket för din utförliga post!
Dessa 5 är bara 'demo'versioner och kommer definitivt att utvecklas!
Jag har knepat lidt på olika break men det känns aldrig rätt :c
Jag har dessutom spelat både piano och gitarr rätt länge fast aldrig varit speciellt duktig på 'praktisk' musik. Att jag har böjt och bänt på musikregler är helt och hållet mening, för det blir mycket bättre/mer oväntat så! c:
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Enda jag störde mig på var den konstiga strukturen på låtarna samt de oinspirerande titlarna.
Keep it up!
Konstig för att man inte är van vid det, säger jag! ^^
Titlarna har jag gett ungefär 5 sekunders betänketid var så där håller jag med dig till 100%.
Förutom 'A MAN FOR HELSINKI' som kom till mig i en uppenbarelse då jag vaknade upp för några dagar sedan helt efterbränd och det hade börjat snöa. Ville göra en låt som klingade lite finskt... blev snarare lite asiatiskt av någon anledning p,Q
-----
Edit:
Så klart många tack till er andra som tagit er tiden att lyssna!
Mycket roligt att få höra vad folk tänker, man har ju alltid något litet hörn inuti själen som vill att sin musik ska bli omtyckt... tror jag iallafall!