2010-11-26, 20:50
Bannlyst
Hej, nu är det så att min katt har hållt på såhär i säkert 1 vecka nu , den kurar ihop sig och glor på mig ,efter några sekunder kommer den och slår mig i ansiktet med tassen o springer iväg, och gör samma sak om och om igen.
Varför?!!!!!

SLÅR* ska det stå.
Citera
2010-11-26, 20:52
Medlem
bombaccis avatar
han kanske vill leka?
Citera
2010-11-26, 20:52
Medlem
Puffarns avatar
Leker den eller är det allvar? Kan du klappa den osv eller skyggar den för dig hela tiden?
Hur gammal?
Citera
2010-11-26, 20:53
Bannlyst
den verkar mena allvar, han är 5 månader nu.
Citera
2010-11-26, 20:58
Medlem
Elementarts avatar
Den verkar ju leka.

Man brukar ju kunna se på katter om de ogillar någon. Fräser den eller så till dig?
Citera
2010-11-26, 20:58
Medlem
Dags för TS att sluta sexstrejka kanske?

OnT: Kanske ge den mer uppmärksamhet? Katter ska ju klara sig bra själva men dom behöver sällskap också.
Citera
2010-11-26, 20:59
Medlem
charkovs avatar
He he, katter är lömska, man vet aldrig riktigt vad dom kan få för sig att göra!.
Citera
2010-11-26, 21:10
Medlem
1. Den vill LEKA och därför slår den på dig för få igång ett kattslagsmål på lekvis.
2. Den börjar bli könsmogen dax kastrera så eskalerar inte detta och katten finner mer harmoni.

Den vill inte vara elak bara leka och katter leker hårt i synnerhet kattungar som börjar bli könsmogna.
Man kan ha ett gosedjur som är lite större än katten som man kan brottas med katten med, då dom river och biter ganska hårt i händerna annars.
Kattungar är rena pesten så lek MYCKET med den med bollar och skaffa en prasseltunnel finns på rusta väldigt billigt (om du råkar ha de i närheten). Klätterträd är bra oxå.

Att kastrera katten redan nu går bra hos vissa veterinärer och jag tycker du ska göra det så blir den inte värre iaf.
Citera
2010-11-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
He he, katter är lömska, man vet aldrig riktigt vad dom kan få för sig att göra!.
katter är som brudar, fattar ALDRIG deras humör...
Citera
2010-11-26, 21:20
Medlem
big-mcs avatar
hehe... den vill nog leka men det kan också vara hormoner
Citera
2010-11-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BellaSWE
Hej, nu är det så att min katt har hållt på såhär i säkert 1 vecka nu , den kurar ihop sig och glor på mig ,efter några sekunder kommer den och slår mig i ansiktet med tassen o springer iväg, och gör samma sak om och om igen.
Varför?!!!!!

SLÅR* ska det stå.

Den vill nog leka, ja. Fixa ett garn och en liten papperstuss och häng fast i ett dörrhantag så kanske hon/han har kul ett tag i alla fall
Citera
2010-11-26, 22:12
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BellaSWE
den verkar mena allvar, han är 5 månader nu.
Är den skygg och hotfull mot dig? Personligen tror jag bara att kattfan vill leka
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in