2010-11-26, 19:58
Medlem
mrows avatar
Hej,
jag har bankkonto hos Swedbank och det har blivit lite konstigt. Försökte att göra en banköverföring till mitt konto hos Moneybookers men den registrerades inte hos dem, däremot drogs summan från mitt bankkonto. Provade då att göra en mindre överföring på några euros och den gick igenom och registrerades hos Moneybookers. Sen provade jag att göra två överföring från mitt konto på Svenska Spel och de drogs från dem men dyker inte upp på mitt bankkonto?

Vad är det som händer? Och vem har mina pengar?
Citera
2010-11-26, 20:00
Medlem
soundsgoods avatar
Om det är större summor du har försökt att överföra kan det vara så att du får vänta ett par timmar eller i värsta fall ett par bankdagar.

EDIT:
http://www.moneybookers.com/app/faq.pl?gid=8&qid=708

Citat:
"Can't you just take the money from my bank account?
NO. When a customer requests to upload money to his/her Moneybookers account, we do NOT debit the respective bank account directly. Instead, the customer must instruct his bank himself to do this transfer to the bank details received when the upload was requested. After instructing the bank to execute the payment, the money should arrive within 2 to 4 days on the Moneybookers account."
Senast redigerad av soundsgood 2010-11-26 kl. 20:04.
Citera
2010-11-26, 20:10
Medlem
mrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soundsgood
Om det är större summor du har försökt att överföra kan det vara så att du får vänta ett par timmar eller i värsta fall ett par bankdagar.

EDIT:
http://www.moneybookers.com/app/faq.pl?gid=8&qid=708
Nej, några större summor var det inte. Först ca 1000 kr respektive 50 kr från bankkontot till Moneybookers sen 2*5000 kr från SvS till bankkontot.

EDIT: De där med 2-4 dagar gäller väl vanlig gammaldags banköverföring. när man kör på Online-Banköverföring ska pengarna dyka upp på en gång...
Senast redigerad av mrow 2010-11-26 kl. 20:17.
Citera
2010-11-26, 20:37
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrow
Nej, några större summor var det inte. Först ca 1000 kr respektive 50 kr från bankkontot till Moneybookers sen 2*5000 kr från SvS till bankkontot.

EDIT: De där med 2-4 dagar gäller väl vanlig gammaldags banköverföring. när man kör på Online-Banköverföring ska pengarna dyka upp på en gång...

Ring och fråga och be dem kolla är nog lättast.....

Sen får du gärna byta din avatar då den är sjukt jobbig !!!
Citera
2010-11-26, 21:21
Medlem
mrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Ring och fråga och be dem kolla är nog lättast.....

Sen får du gärna byta din avatar då den är sjukt jobbig !!!
Jo, gjorde det men fick inte något svar vad som kan vara fel.. och moneybookers tar inte upp sånt här förräns det har gått en vecka.

Så, jag får väl vänta en vecka och hoppas att pengarna trillar in någonstans annars får man väl höra av sig till dem på nytt.

Mmmm... avataren kanske är lite skrikig men man missar den inte. Själv har jag valt bort "visa avatarer" på kontrollpanelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in