2010-11-26, 18:25
Medlem
Jag hade tänkt att jag skulle flytta till linköping nästa år och plugga industriell ekonomi.
Jag tänkte kolla om någon vet hur man räknar ut sin intagningspoäng?
Citera
2010-11-26, 18:31
Medlem
Du menar antagningspoäng? Denna kan man inte räkna ut, möjligtvis att man kan hitta statistik över föregående år. Menar du att räkna ut vilket snittbetyg du har från gymnasiet så gav första länken på google: http://www.studentum.se/Raekna_ut_ditt_snittbetyg__d4766.html
Citera
2010-11-26, 18:31
Medlem
crying.freemans avatar
Du kan göra det på studera.nu, dvs fylla i vad du ha fått för betyg i det och det ämnet, så räknar studera ut det åt dig. Jag antar att du syftar på ditt snittbetyg?
Citera
2010-11-26, 18:40
Medlem
ok tack så mycket, jo jag antar att jag menar snittbetyg... Tänkte gå industriell ekonomi som förra året var 21.14 eller liknande och jag fick typ bara 18 när jag kalkulerade. Jag har hälften MVG och hälften VG borde inte det generera mer eller är det så otroligt hög antagningspoäng??
Citera
2010-11-26, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av georgh
ok tack så mycket, jo jag antar att jag menar snittbetyg... Tänkte gå industriell ekonomi som förra året var 21.14 eller liknande och jag fick typ bara 18 när jag kalkulerade. Jag har hälften MVG och hälften VG borde inte det generera mer eller är det så otroligt hög antagningspoäng??

Betygsinflation, tyvärr.
Citera
2010-11-26, 20:14
Medlem
Är det någon som vet någon bra sida där man kan se olika kursers intagningspoäng föregående år??
Citera
2010-11-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av georgh
Är det någon som vet någon bra sida där man kan se olika kursers intagningspoäng föregående år??

Studera.nu
Citera
2010-11-26, 20:55
Medlem
http://www.vhs.se/sv/Statistik1/

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in