2010-11-26, 17:49
Medlem
Joosas avatar
Dagen då jag skrev in mig på komvux vandrade jag ner till dom med mitt samlade betygsdokument i form av ett vitt A4 ark, snubben som va där scannade in det i databasen och därefter anmälde jag mig till diverse kurser.

Han berättade för mig att den dagen då jag uppnått gymnasiekompetens 2250p så är det komvux själva som sätter ihop detta och lägger även in de dryga 1000p som jag hade med mig på pappret från gymnasiet.

Leker vi lite med tanken att jag på ett snyggt sätt hade trixat lite med det där lilla pappret till min fördel för att sedan låta komvux scanna in detta, hur hade det gått då?

Vad finns haken? Jag menar, han ringde ju knappast upp min gamla skola (va mitt i sommaren).

Skulle det funkat eller hade någon kommit på mig, och i så fall hur?
Om inte, varför gör inte alla så?
Citera
2010-11-26, 18:03
Medlem
NomadSouls avatar
Du får komma ihåg att du kan bli upptäckt långt senare. Jag hittar inte länken just nu, men en student på läkarprogrammet i Göteborg blev påkommen med att ha lämnat oriktiga uppgifter i samband med ansökningsförfarandet. Personen stängdes av direkt. Tror t o m det var under andra terminen som de gjorde stickprov!

Det kan inte vara särskilt kul att vara den personen. Även om andra kommer undan så kan man inte låta bli att resonera kring hur h*n borde gjort istället. Kanske satsat på att skriva bra på högskoleprovet eller lagt två terminer på Komvux istället?
Citera
2010-11-26, 18:06
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NomadSoul
Du får komma ihåg att du kan bli upptäckt långt senare. Jag hittar inte länken just nu, men en student på läkarprogrammet i Göteborg blev påkommen med att ha lämnat oriktiga uppgifter i samband med ansökningsförfarandet. Personen stängdes av direkt. Tror t o m det var under andra terminen som de gjorde stickprov!

Det kan inte vara särskilt kul att vara den personen. Även om andra kommer undan så kan man inte låta bli att resonera kring hur h*n borde gjort istället. Kanske satsat på att skriva bra på högskoleprovet eller lagt två terminer på Komvux istället?

Nu är det så att jag inte har gjort det. Kommer heller inte kunna göra det då mina betyg redan finns där! Jag funderar bara över just det tillvägagångssätt som jag beskrev. För mig verkar det omöjligt att bli påkommen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in