Citat:
Ursprungligen postat av virrevirra
okej men funderar på dra i mej en tablett i dag det är 10 mg de är ju inte så mycket så ja lär väl inte bli trött?
Har du inte tagit innan så kanske du blir lite trött, många blir dock inte så värst trötta då det är en relativt låg dos
Citat:
Ursprungligen postat av virrevirra
okej, nej har inget recept gick ju bara och hämtade ut ända som står är 1 tablett 3 ggr dagligen.
men man kanske kan testa en halv atarax då, för jag är redan rätt trött av mig på dagarna annars så orka om man ska bli tröttare.
Jag tycker du ska höra med läkaren om du har glömt bort vad han sa, jag tror fortfarande på att du får ta tre tabletter men kanske inte behöver ta alla tre.
Det är oftast ett "vid behov", men om han vill att du ska ta tre så tar du tre, inte en halv.
Det är viktigt att hjärnan får ställa om sig och vänja sig vid medicineringen.
Sertralinet du tar ska få dig att må lite bättre och kanske bli lite piggare, dock har sertralin som alla andra anti-dep mediciner smärre bieffekter som kan bli bättre genom att ta ataraxen.
Citat:
Ursprungligen postat av FruV
Atarax kan man både få med regelbunden dosering och med vid behovs-dosering. Är man särskilt ångestpräglad kan man få det på regelbundna tider, exempelvis.
Ta en halv tablett när du är i hemmets trygga vrå och lär känna hur läkemedlet påverkar just dig. Blir du förfärligt trött kanske du inte ska ta någon när du ska träffa din bekant. I långa loppet är det Sertralin som kommer ha effekt mot din ångest.
Jag tycker det är bättre att han frågar läkaren igen, man ska inte bestämma doser själv även fast atarax inte är så stark.
Har läkaren ordinerat en regelbunden användning av ataraxen t.ex så är det inte bra om vi säger åt honom att ta en halv eller inte alls.
Av min erfarenhet är atarax en testkörning i början som sedan eskalerar till "vid behov", men ingen annan förutom TS läkare vet ju säkert