2010-11-26, 15:53
Medlem
Tjena folket, har kollat lite på en utbildning men vet inte riktigt om jag når upp till intagningsgränserna. Universitetet är Stockholms Universitet men man fattar ju inget om hur allt med intagningen funkar o alla syos är ju retards. Har inte världens bästa betyg utan jag snittar 13 med inget IG utan jag har bara ganska mkt Gn. (känns som att jag är den ända som inte har 17-18+?) Dessutom har jag har inte skrivit högskoleprovet.

Jag klarar behörighetskraven men hur fan ser man vad lägsta kom in med förra året etc? har kollat på deras antagningsstatistik men jag fattar inte ett skit av vad som står där =S

O när är det störst chans att komma in? VT eller HT?

Programet :

http://sisu.it.su.se/search/show_area/5

Förövrigt. Hur ser antagningskraven ut för era ubildningar och tror ni att man ens har någon chans att komma in med 12-13 i snitt?
Citera
2010-11-26, 17:33
Medlem
Malewhales avatar
19,58 var lägsta meritvärde bland antagna ur urval 1 och 18,80 bland antagna ur urval 2. Bland de som skrivit HP var det 1.20 på urval 1 och 1.00 på urval 2. Detta var HT2010.

Mitt råd är att du skriver högskoleprovet. Ett resultat mellan 1 och 1.2 är inte så fasligt svårt.
Citera
2010-11-26, 18:41
Medlem
Oj satan, de va högt.

Jo de får nog bli de. Tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in