Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-16, 18:54
Medlem
Versace, Etro
Citera
2017-01-19, 07:50
Medlem
MissCalliopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjollepelle
Söker dyra (klassiga) klädesmärken som inte är kända bland fjortisar, likt Barbour, Belstaff, Woolrich (inte så dyrt men w/e), Hermes och liknande.

Jag ogillar märken som LV/gucci/prada eftersom de är sönderkopierade och alla medelklass svenssons (inget illa menat) som kommit hem från Thailandssemestern går runt med kopiorna.
Vad tycker ni, när ni ser någon i stan med en LV handväska?
Det första man tänker spontant är ju "kopia", dock ser man resten av outfiten och kan oftast göra en rättvis bedömning...

edit: kort sagt, klassiga/dyra märken som inte är mainstream.

Miguel Caballero gör riktigt nice kläder. Extremt okända i Europa, men bland de absolut bästa i sin genre vad gäller kvaliteten
Citera
2017-01-21, 23:17
Medlem
Ravazzolo
Borrelli
Fedeli
Agave
Cainesmoore
Trillion Private
Drumohr
Citera
2017-01-26, 21:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MDCCCXCI
Ett märke jag kommer på skulle kunna vara svenska Nikolaj d'Etoiles som vad jag vet är okänt för dom flesta. Jävligt dyrt med mycket kashmir osv.

Knappast ett "jävligt dyrt" märke med rockar för 5k och tröjor för runt 1500. Ganska standardpriser för kläder ett par snäpp ovan H&M.
Designen är dessutom inget att hänga i julgranen och känns igen från flera andra svenska klädmärken och kan verkligen inte kallas för klassiskt herrmode.

Du kanske tänker på dem deras första år? De övergav dock "high end" för ganska många år sedan:

http://www.dn.se/pa-stan/nikolaj-det...overklassmode/

Men visst, grundaren Anders Björkstedt vill ju så gärna att Nikolaj d'Etoiles ska vara "Sveriges svar på YSL och Gucci" men då får han nog lägga ribban högre.
Senast redigerad av BWisser 2017-01-26 kl. 21:08.
Citera
2017-01-28, 22:20
Bannlyst
Nikolaj d'Etoiles säljs ju av vingåker factory outlet, känns ju så där lagom exklusivt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in