2006-05-10, 19:59
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marjel
Men du!! i Sossarnas Sverige finns inga andra jobb!

Vilket jävla skitsnack, det är bara sociala invalider och omogna fjantar som inte får jobb. Men ställer man sig efter systemet och inte tar tag i saker och gör något själv så är det klart som fan det inte händer något.

Kolla på matrix, ungefär så fungerar det.

Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Svart baskida och sidor, lila framsida med smarties på. Texten som följer:

AMAINE
extra fin

WEISSE
FUNNY DROPS

Så är det bild på chokladen på nedre delen av förpackningen.

Tackar, du är att lita på
Citera
2006-05-12, 03:30
Medlem
stabbens avatar
Våga vägra handla på Lidl!
Citera
2006-05-12, 03:38
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stabben
Åh, jag skakar. Folk är ju så rädda som handlar på Lidl. Du är såååå modig som vågar hålla dig därifrån.
Citera
2006-05-12, 09:21
Bannlyst
Våga Vägra Handla på Konsum
http://i3.tinypic.com/zip18j.jpg
Citera
2006-05-12, 10:28
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stabben

Har du några argument som inte tidigare har bemöts i tråden är du Herzlich Willkommen att framföra dem.
Citera
2006-05-12, 20:29
Medlem
Continental Ops avatar
Jag ska bara säga att jag gillar LidL som fan!
Har flyttat o bor jävligt nära dem nu så det är min "andra" mataffär nu.

Kommer köra igenom sortiment allteftersom de tarvliga extrapriserbjudandena kommer varje vecka nu men det finns ju massor med bra grejer. Har inte gått på några riktiga nitar än heller.

pistagenötterna - fan vad billigt!
burgen pils för 2.29 lite vattnig men en tillräckligt bra 2.8
deras fina flask 3.5 är faktiskt riktigt bra öl med tysk beska på, omnämnd i tråden men orkar inte kolla vafan den heter.
kalkonskivorna - ok
vaniljyoghurten är tillräckligt bra
aubergine är alltid förhållandevis billigt
choc chip kakorna är ok till det priset
mozzarellan är helt ok, mozzarella smakar ju knappt nåt iaf
soppåsarna är tåliga o billiga
spenat/vitlökspizzan är kanon! spetsa själv med lite kalkonskivor o mer ost.
gyrosen var lite sunkig men pyttipannan är ok
mövenpick chok plagiatglassen är jävligt mäktig för 17 spänn
sen den där i pappersburkarna som är dyrast är rätt bra om det är rea , särskilt choklad-vaniljsorten.
överlag är deras djupfrysta kykling/kalkongrejer bra.

Är man disciplinerad och plockar reapriserna kan man hålla kostnaderna nere bra med lidl genom att man alltid har käk i frysen.
Växlar man mellan dem o Willys så kan man bibehålla goda marginaler i privatekonomin.
Citera
2006-05-12, 23:31
Medlem
dom har bra sylt som innehåller mycket bär, för att vara så billig
Citera
2006-05-13, 17:25
Medlem
Continental Ops avatar
glömde ta upp detta i min tidgare hyllningspost men det finns ju ett problem med LidL, de går väl rätt dåligt och när som helst kan lågprismattan dras undan under mina fötter

Varför håller de på och säljer en massa trailerparkskitprylar varje vecka som man kan köpa på galne gunnar för? sen byter de ju grejer varje vecka och kommer med nya reklamblad varje vecka om det. Om man läst ett minimum av FEK så fattar man väl att det där kostar en förmögenhet för dem att administrera? Vore det inte bättre om de fokuserade på att bygga upp ett lite större fast sortiment av sina parallellimporterade skumma plagiatmärken och en del riktiga godbitar från runtom i europa istället?
Citera
2006-05-13, 17:36
Medlem
Tompalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Varför håller de på och säljer en massa trailerparkskitprylar varje vecka som man kan köpa på galne gunnar för? sen byter de ju grejer varje vecka och kommer med nya reklamblad varje vecka om det. Om man läst ett minimum av FEK så fattar man väl att det där kostar en förmögenhet för dem att administrera? Vore det inte bättre om de fokuserade på att bygga upp ett lite större fast sortiment av sina parallellimporterade skumma plagiatmärken och en del riktiga godbitar från runtom i europa istället?
Underligt, för det är "non-fooden" de gör mest vinster på.
Citera
2006-05-13, 17:55
Medlem
Truxas avatar
Jag var där i går och köpte räkgäggefylld fiskfilé för 19 spänn. Smakade prima och kan rekomenderas!
Citera
2006-05-13, 19:04
Medlem
Flinta82s avatar
Lidls glass är både god och billig. Mars eller Snickers är favoriterna. Är 9 st i ett paket och det har hänt att jag smällt i mig 7 st samma dag/kväll!

Just därför har jag slutat köpa dessa glassar eftersom jag vet att jag inte har karaktär nog att motstå dessa extremt goda glassar när dom finns i frysen. Klyftpotatisen är också helt okej. Kan hitta en del okej frysta pizzor också.
Citera
2006-05-13, 19:28
Medlem
Deras vitlöksbaguetter är riktigt smaskiga,2 pack som man slänger in i ungnen 10 min och kostar runt 10-12kr,minnet är kort men billiga vet jag iallafall att dom är.Ligger förövrigt i lilla frysen som står på ytterkant mellan dom 2stora.
sen deras juice(8.99:- eller vad det är)i den blåa 1.5liters förpackningen har jag gått över nu till från bravo juicen som är dyr.
vad är detta: eller är det bara jag som kopplar ihop det med nått annat http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20060518.p.Ballonger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in