• 1
  • 2
2004-07-13, 14:34
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Nej, jag skrev att mitt antivirus försvann när jag avinstallerade NIS. Oavsett vad jag skrivit så kommer jag iaf inte in på några kul sidor. Ber om ursäkt om jag varit otydlig.

För att stänga av Parental Control i NIS:
http://service1.symantec.com/support...736?Open&src=w
Citera
2004-07-13, 14:37
Medlem
Renegades avatar
Bara för säkerhets skull, men gå in i Internet Explorer, menyn Verktyg -> Internet-alternativ -> välj fliken "innehåll" och längst upp finns en knapp för klassificeringar, kolla så att det inte är något aktiverat där...
Citera
2004-07-13, 14:48
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikolajevitj
För att stänga av Parental Control i NIS:
http://service1.symantec.com/support...736?Open&src=w

Alltså jag har inte NIS installerat på min dator längre. Kollade på en annan dator i hushållet hur det blev om man använde barnsäkerhet i NIS och sen besökte en sida som inte är godkänd och det blev helt annorlunda. Det hänvisades till symantec och inte till parsons som det gör på min dator.

Funderar starkt på att ge upp och formatera, gjorde det ändå rätt nyss så jag kommer inte att gå miste om allt för mycket.

Men vilket som så är det helt sjukt att man ska kunna råka ut för sån här skit!

EDIT: Renegade, jag hade ingenting aktiverat där.
Citera
2004-07-13, 14:50
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Alltså jag har inte NIS installerat på min dator längre. Kollade på en annan dator i hushållet hur det blev om man använde barnsäkerhet i NIS och sen besökte en sida som inte är godkänd och det blev helt annorlunda. Det hänvisades till symantec och inte till parsons som det gör på min dator.

Funderar starkt på att ge upp och formatera, gjorde det ändå rätt nyss så jag kommer inte att gå miste om allt för mycket.

Vilken version av Norton internet security har du? är det samma på den andra burken du testade?

Kör du genom proxy på datorn i fråga?
Citera
2004-07-13, 15:10
Medlem
Renegades avatar
Citat:

EDIT: Renegade, jag hade ingenting aktiverat där.

Finns det ingen info hos Parsons om vilka program som använder deras filter?
Citera
2004-07-13, 15:12
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikolajevitj
Vilken version av Norton internet security har du? är det samma på den andra burken du testade?

Kör du genom proxy på datorn i fråga?

Jag gjorde nog det.

Eftersom jag satt i formateringstankar så tänkte jag att då skadar det ju inte om jag röjer lite på måfå med hijackthis och det blev ett lyckat beslut. Kan numera besöka vilka sidor jag vill. Det fanns en grej som HT hittade som handlade om proxy med en angiven proxyadress som jag fattade det hela. Jag tog bort den(och iof nån mer så jag är inte helt säker om det var proxygrejjen som var problemet) så nu fungerar allt igen.

Prisat vare Hijackthis!!

Tack för all hjälp i denna tråden! Även om ni kanske inte kom med tipsen som gav lösningen så försökte ni iaf och det är jag tacksam för!

Nu finns ju iaf denna tråden för andra som råkar ut för samma sak att söka på. Vilket ju är bra.

Nu ska jag börja vara bakfull på allvar och kolla porr....
Citera
2004-07-13, 15:14
Medlem
DxMs avatar
Snipp Snapp Sprut så var sagan slut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto