2025-05-26, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
1) Det var 15 år sedan

2) De hade ett förhållande och hon var väl nästan 15 om jag minns rätt?

3) Det är inte riktigt samma sak som på Dumpen med typ 57-åriga män som vill träffa unga tjejer i 13-14-årsåldern för enbart sexuella möten

Ovanstående är sannolikt vad det beror på, så skjut inte på budbäraren (dvs. på mig). Hade Nemo varit 35 och lockat henne på ett sexmöte i sin bil hade han nog inte blivit förlåten på samma sätt. Det har hänt förr att 20-åringar varit ihop med tjejer som är 14. Sedan kan man ju alltid fråga sig vad man har gemensamt med en så ung tjej, men det är en annan fråga.

Han får gärna ha en podd.. kunde inte bry mig mindre.. det märkliga är att så många kända gästar denna podd.. tror många inte är medvetna om nemos förflutna.. och argumentet att det var så länge sedan, håller inte i min bok.. vissa brott går inte att att sudda ut.. man får stå sitt kast och leva ett liv där man inte märks..

Sedan stör jag mig på att han har sagt att han inte visste hur gammal tjejen i fråga var.. sen har erkänt att han visste hur gammal hon var.. I ett normalt samhälle hade han vart paria men är man vänster och har bra kontakter så kan du fortfarande vara kvar i värmen, sorgligt men sant..
Citera
2025-06-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Eklund var en överdrift såklart. Men kan man få samtycke från en 14-åring? Jag tycker oavsett om han tvingat eller inte så är det irrelevant.

Haha det kanske är jag som är gammalmodig men tycker någon det är ok? Jag tror i och för sig du trollar.
Förlåt men vi är många som hade sex med äldre killar innan vi fyllde 15 och jag kan i min bekantskapskrets inte hitta någon som mådde dåligt över just det.
Just bland oss tjejer är det ännu vanligare att mogna vid olika åldrar. En del är helt inne på killar smink sex osv redan vid 12-13 medans andra fortfarande leker med dockor eller är i stallet och inte börjar intressera sig för sex förrän många år senare.
Citera
2025-06-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olliviia87
Förlåt men vi är många som hade sex med äldre killar innan vi fyllde 15 och jag kan i min bekantskapskrets inte hitta någon som mådde dåligt över just det.
Just bland oss tjejer är det ännu vanligare att mogna vid olika åldrar. En del är helt inne på killar smink sex osv redan vid 12-13 medans andra fortfarande leker med dockor eller är i stallet och inte börjar intressera sig för sex förrän många år senare.

Barn innan 15 ska ej ha sex. Då mår man nog inte så bra ändå.. Det blir automatisk utnyttjande av minderårig. Jag som förälder uppskattar den regeln. Man ska ha sex för fortplantning i naturen. En 13 åring har inte så mkt att erbjuda.. plus att nemo i den åldern va ett narcissistiskt as. Kort och gott..

Jag va själv VÄLDIGT tidig.
Citera
2025-06-12, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakelskrutt
Barn innan 15 ska ej ha sex. Då mår man nog inte så bra ändå.. Det blir automatisk utnyttjande av minderårig. Jag som förälder uppskattar den regeln. Man ska ha sex för fortplantning i naturen. En 13 åring har inte så mkt att erbjuda.. plus att nemo i den åldern va ett narcissistiskt as. Kort och gott..

Jag va själv VÄLDIGT tidig.
Men herregud vad vet du om hur alla andra mår och upplevde sin sexdebut?
”Barn” under 15 kan vara mogna för sex somrigt som ”vuxna” på 18 år inte kan vara mogna för sex.

Alla är olika.
Du drar ju alla över en kant utefter din egen känsla.
Citera
2025-06-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olliviia87
Men herregud vad vet du om hur alla andra mår och upplevde sin sexdebut?
”Barn” under 15 kan vara mogna för sex somrigt som ”vuxna” på 18 år inte kan vara mogna för sex.

Alla är olika.
Du drar ju alla över en kant utefter din egen känsla.
Man är mogen för sex direkt när man får mens då kan man säga. Kroppsligt.. Ah jag kanske upplever saker efter mina egna upplevelser. Majoriteten av ungdomar som har sex tidigt och har bråttom mår nog inte så bra. Sen finns det nog undantag absolut. Men jag kan ha fel. Vissa hamnar i puberteten tidigt och andra sent. Men hur ska man veta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in