Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
1) Det var 15 år sedan
2) De hade ett förhållande och hon var väl nästan 15 om jag minns rätt?
3) Det är inte riktigt samma sak som på Dumpen med typ 57-åriga män som vill träffa unga tjejer i 13-14-årsåldern för enbart sexuella möten
Ovanstående är sannolikt vad det beror på, så skjut inte på budbäraren (dvs. på mig). Hade Nemo varit 35 och lockat henne på ett sexmöte i sin bil hade han nog inte blivit förlåten på samma sätt. Det har hänt förr att 20-åringar varit ihop med tjejer som är 14. Sedan kan man ju alltid fråga sig vad man har gemensamt med en så ung tjej, men det är en annan fråga.
Han får gärna ha en podd.. kunde inte bry mig mindre.. det märkliga är att så många kända gästar denna podd.. tror många inte är medvetna om nemos förflutna.. och argumentet att det var så länge sedan, håller inte i min bok.. vissa brott går inte att att sudda ut.. man får stå sitt kast och leva ett liv där man inte märks..
Sedan stör jag mig på att han har sagt att han inte visste hur gammal tjejen i fråga var.. sen har erkänt att han visste hur gammal hon var.. I ett normalt samhälle hade han vart paria men är man vänster och har bra kontakter så kan du fortfarande vara kvar i värmen, sorgligt men sant..