Yesbox, jag har läst de hundratals trådarna gällande ämnet, men det här går lite djupare än så.
Eftersom min hora till dator har gett upp totalt, jag har ett problem som är helt ofixbart, postade en tråd om detta innan, så jag har bestämt mig för att formatera skiten och köra in XP istället (aldrig att jag rör vista igen, aldrig i mitt liv.)
Eftersom jag är väldigt dålig på det här tar jag hjälp av er datorproffs.
Först och främst antar jag att jag måste bränna ut xp på en skiva, har laddat ner windows xp swe, men det är en .ISO fil, och med lite googling så är det ju nero som ska användas där..
Måste jag bränna skivan på något speciellt sätt för att datorn efter omformatering ska fatta att det är xp på skivan och börja installera? Jag har ju som sagt bara en chans på det här, om jag bränner fel och formaterar skiten så sitter jag där med en dator lika sofistikerad som en miniräknare.
2. Hur formaterar jag datorn? Förmodar att format :c inte funkar längre, så hur bär man sig åt där?
Jag skiter fullständigt i allt som finns på datorn, jag vill bara ha en clean burk och en ny start på datorlivet.
Om det är någonting annat jag bör tänka på så får du gärna säga till!
Tack för all form av hjälp och råd!