Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-25, 19:17
Medlem
Triumph1.s avatar
Nytt köp av bärbardator börjar närma sig och användningsområde är följande:

- Ska användas inom skolan, mycket skriva, presentationer, redovisningar.
- En hel del surfande på internet, så klart.
- Användande av photoshop för mindre bildredigering.
- Lyssna på musik samt se på film till och från.
- Helst +- 10k max 13k

Har ingen stor erfarenhet när det kommer till bärbara datorer. Men har jag fått för mig att använda apples mac av någon konstig anledning. Vilken av deras datorer skulle ni då köpa utifrån mina användingsområden ovan? Jag vill ha en dator som jag kan använda under några år.
Eller skulle ni köra på något helt annat märke, produkt? (En fråga i smak förmodar jag )

Så alltså.....
Vilken dator ska jag välja om jag ska ha en mac och utgår från de användningsområden och budgeten ovan, samt vilken dator bör jag kolla in om jag inte vill ha en mac men fortfarande samma användningsområde?
Citera
2010-11-25, 19:30
Medlem
Blygalucass avatar
Halloj. Jag är på exakt samma spår, en mac. Och med samma användningsområden, ungefär . Och jag har tänkt på
http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac/family/macbook_air
Den för 15k, men med lite mindre minne får man en för 12.5.

Den är bra nog för photoshop. Kanske inte för program som kräver större prestanda, t.ex musikredigering etc. Men den är behändig, lätt, liten och väldigt väldigt snygg Annars kan du köpa en vanlig Macbook Pro. Men själv tar jag gärna en air.
Citera
2010-11-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triumph1.
Nytt köp av bärbardator börjar närma sig och användningsområde är följande:

- Ska användas inom skolan, mycket skriva, presentationer, redovisningar.
- En hel del surfande på internet, så klart.
- Användande av photoshop för mindre bildredigering.
- Lyssna på musik samt se på film till och från.
- Helst +- 10k max 13k

Har ingen stor erfarenhet när det kommer till bärbara datorer. Men har jag fått för mig att använda apples mac av någon konstig anledning. Vilken av deras datorer skulle ni då köpa utifrån mina användingsområden ovan? Jag vill ha en dator som jag kan använda under några år.
Eller skulle ni köra på något helt annat märke, produkt? (En fråga i smak förmodar jag )

Så alltså.....
Vilken dator ska jag välja om jag ska ha en mac och utgår från de användningsområden och budgeten ovan, samt vilken dator bör jag kolla in om jag inte vill ha en mac men fortfarande samma användningsområde?

Citat:
Ursprungligen postat av Blygalucas
Halloj. Jag är på exakt samma spår, en mac. Och med samma användningsområden, ungefär . Och jag har tänkt på
http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac/family/macbook_air
Den för 15k, men med lite mindre minne får man en för 12.5.

Den är bra nog för photoshop. Kanske inte för program som kräver större prestanda, t.ex musikredigering etc. Men den är behändig, lätt, liten och väldigt väldigt snygg Annars kan du köpa en vanlig Macbook Pro. Men själv tar jag gärna en air.

Nej men köp inte en mac, de har ett förfärdligt överpris. Speciellt om du ska köra mera krävande program som photoshop.
Citera
2010-11-25, 22:40
Medlem
Nohs avatar
Om du vill använda photoshop så är tyvärr inte en Mac ett alternativ vid den här budgeten. Ledsen. Jag råder dig att kolla på någon av de här, http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF25a/321957-321957-3329744-3995710-3995710-4256095.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in