2010-11-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobblan
nej katten mår inte dåligt så av mask.
Du avmaskar väl regelbundet?
Jag vet inte vad det kan vara, kanske är årstiden han känner av och har fått en släng av höstdeppression?

Hur regelbundet måste man avmaska katter?
Citera
2010-11-25, 19:31
Medlem
Bobblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceNasa
Hur regelbundet måste man avmaska katter?

Det vet inte jag, men regelbundet ska det avmaskas.
Hur ofta kan jag inte svara på, det får man fråga en veterinär.
Citera
2010-11-25, 19:32
Medlem
big-mcs avatar
eller så avmaskar man vid sympton
Citera
2010-11-25, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Okej. jag ska försöka tvinga i honom vatten. kanske spyr han och det blir bättre då.

Tack för rådet

vet inte vart du bor men finns en idiot som spritt ut hundgodis me råttgift i rastgårdar osv för ett tag sedan kan även vara lite på andra platser.. kan ju hända att det skulle vara så illa som råttgift men det tror jag väl inte.. men då kommer katten må akut sämmre ganska fort.. blir katten sämmre hur som helst så åk in... svält är bra annars om det är nått olämpligt den ätit och underlättar för eventuella veterinärbesök osv.

men annars avvakta håll katten inomhus och ha bara tillgång till vatten somsagt..
Citera
2010-11-25, 19:45
Medlem
Rebelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobblan
Nä självklart inte, det var lite skämt

Men ring veterinär och fråga vad du bör göra TS.
De vet bäst!

Absolut. ska göra det i morgon.. ville bara kolla lite här först
Citera
2010-11-25, 19:47
Medlem
Rebelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
vet inte vart du bor men finns en idiot som spritt ut hundgodis me råttgift i rastgårdar osv för ett tag sedan kan även vara lite på andra platser.. kan ju hända att det skulle vara så illa som råttgift men det tror jag väl inte.. men då kommer katten må akut sämmre ganska fort.. blir katten sämmre hur som helst så åk in... svält är bra annars om det är nått olämpligt den ätit och underlättar för eventuella veterinärbesök osv.

men annars avvakta håll katten inomhus och ha bara tillgång till vatten somsagt..

Ja jag ska göra så.. Behöver ju inte va nåt alvarligt som sagt
Citera
2010-11-25, 20:14
Medlem
Abstruss avatar
Låter som en AT på tjack. Du har inte märkt av att pengar har börjat försvinna från hushållskassan?

Om du har, ge katten benzo. Annars är det bara att vänta till det går över. Händer det igen borde du kontakta veterinär för konslutering om behandlingshem eller 12-stegsprogram.
Hade en perser som lyckdades sluta cold turkey, men det är inte att rekomendera. Han rev sönder en skinnsoffa och tappade mycket vikt under tiden.
Citera
2010-11-25, 20:33
Medlem
Rebelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abstrus
Låter som en AT på tjack. Du har inte märkt av att pengar har börjat försvinna från hushållskassan?

Om du har, ge katten benzo. Annars är det bara att vänta till det går över. Händer det igen borde du kontakta veterinär för konslutering om behandlingshem eller 12-stegsprogram.
Hade en perser som lyckdades sluta cold turkey, men det är inte att rekomendera. Han rev sönder en skinnsoffa och tappade mycket vikt under tiden.

yeah right!
Citera
2010-11-25, 20:36
Medlem
big-mcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abstrus

vill bara säga att jag inte fattar så mycket av din post
Citera
2010-11-25, 20:51
Medlem
xply1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Mitt Katt var ute i förrgår.
När han kom in så var han pigg och alert.

efter 1 dag så sluta han äta (äter lite när han måste)
Han mår illa för han slaskar med tungan
Han drar sig undan och ligger på en stol i kontoret hela dagarna
han blir piggare på dagarna men blir sämre på kvällarna o mår mer illa och drar sig undan

så har det varit i 2 dagar nu..

så nu till frågorna!

Bör jag ringa veterinär eller kan jag avvakta några dagar?
Vad kan det vara för fel?

Tacksam för svar
Kan förstås vara en hårboll helt enkelt. Men om det inte har löst sig i morgon bitti, besök veterinär!
Citera
2010-11-25, 20:57
Medlem
AdoRebels avatar
Katter har en tendens att dra sig undan när det är sjuka. Försök att ta honom till veterinären.

Vill även påpeka att katter kan bli mysigare då de är sjuka men tyvärr är det inte så för alla
Citera
2010-11-25, 21:06
Medlem
sök veterinär eller åtminstonde RING dit

katt ute, dregglar, slö.. förgiftad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in